Povinnost používat bezpečnostní pásy v autě slaví 50. výročí

AutoRoad.cz, 20. dubna 2017, 08:21 Aktualizováno 20.4.2017, 10:41 Google+

Víte o tom, že již padesát let máme povinnost se v automobilu poutat? Povinnost zapnout si bezpečnostní pás totiž přišla 1. ledna roku 1967.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford

Ford | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Od té doby se pasivní i aktivní bezpečnost automobilů výrazně zlepšila a posunula kupředu. Od povinnosti používat bezpečnostní pásy na předních sedadlech totiž v automobilech přibyly další bezpečnostní prvky, jako jsou airbagy, ABS, stabilizační systém ESP anebo systém samočinného zabrzdění v případě hrozící nehody.

Původně přitom ne každé auto bezpečnostní pásy mělo. Klasický samonavíjecí mechanismus byl po několika desítkách let doplněn o předpínač a následně omezovač síly. Vývoj dospěl až k pásem s integrovaným airbagem, kterým jsou některé auta dnes vybaveny.

Jenže ani bezpečnostní pásy nejsou všemocné a proto časem na trh dorazily airbagy. Ve vozech najdeme čelní, boční, hlavové a okenní. Poslední dobou je v kurzu i vývoj pánevního. Jenže ani to mnohdy nestačí a automobilky si toho jsou vědomy.

Životy při dopravních nehodách tak často pomáhají zachraňovat i tzv. pre-crash systémy. Díky nim vůz sám rozpozná blížící se nehodu a posádku na střet připraví. Vše funguje tak, že zavře všechna okna, v rychlosti nastaví sedačky do správné pozice a utáhne bezpečnostní pásy. Součástí takového auta je i systém eCall, který pak v případě nehody sám přivolá záchranáře.

Vytisknout

Diskuze: Povinnost používat bezpečnostní pásy v autě slaví 50. výročí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

silnice

Nejezdíte tam vy sami? Průzkum ukázal, která česká silnice je nejnebezpečnější

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud