Víte o tom, že již padesát let máme povinnost se v automobilu poutat? Povinnost zapnout si bezpečnostní pás totiž přišla 1. ledna roku 1967.
Od té doby se pasivní i aktivní bezpečnost automobilů výrazně zlepšila a posunula kupředu. Od povinnosti používat bezpečnostní pásy na předních sedadlech totiž v automobilech přibyly další bezpečnostní prvky, jako jsou airbagy, ABS, stabilizační systém ESP anebo systém samočinného zabrzdění v případě hrozící nehody.
Původně přitom ne každé auto bezpečnostní pásy mělo. Klasický samonavíjecí mechanismus byl po několika desítkách let doplněn o předpínač a následně omezovač síly. Vývoj dospěl až k pásem s integrovaným airbagem, kterým jsou některé auta dnes vybaveny.
Jenže ani bezpečnostní pásy nejsou všemocné a proto časem na trh dorazily airbagy. Ve vozech najdeme čelní, boční, hlavové a okenní. Poslední dobou je v kurzu i vývoj pánevního. Jenže ani to mnohdy nestačí a automobilky si toho jsou vědomy.
Životy při dopravních nehodách tak často pomáhají zachraňovat i tzv. pre-crash systémy. Díky nim vůz sám rozpozná blížící se nehodu a posádku na střet připraví. Vše funguje tak, že zavře všechna okna, v rychlosti nastaví sedačky do správné pozice a utáhne bezpečnostní pásy. Součástí takového auta je i systém eCall, který pak v případě nehody sám přivolá záchranáře.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?