Škoda Kodiaq a rozdíl v reálné a udávané spotřebě?

Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.
Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV., foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 19. dubna 2017 19:13
Sdílej:

Redaktoři z britského internetového magazínu What car? se rozhodli porovnat výrobcem udávanou spotřebu se spotřebou zjištěnou během testu napodobujícího běžný provoz. Na test si vzali několik vozidel, mezi nimi i Škodu Kodiaq.

Spotřeba je jedním z rozhodujících faktorů při koupi nového vozu. Není tak divu, že na dodržování výrobci uváděných hodnot je kladen stále větší důraz. Redaktoři z What Car? ale posunuli celé zkoumání na vyšší úroveň. 

Jak tedy měření probíhá? Doslova v laboratorních podmínkách, se speciálním vybavením a s pomocí speciálně vyškoleného personálu. Celý proces je tak promyšlený, že se může kdykoliv opakovat za stejných podmínek. Vozy se váží, pneumatiky dohušťují, vypínají se všechny elektrické spotřebiče s výjimkou klimatizace, která je puštěna na poloviční výkon. Ostatně o celém procesu se zmiňují i v následujícím videu:

Do tohoto srovnávacího testu bylo zahrnuto více vozidel. Pro nás je však nejzajímavější právě Škoda Kodiaq a její konkurenti ze světa SUV. Těmi jsou Audi Q7 3.0 TDI 272 hp, Land Rover Discovery 3.0 TD6, Porsche Macan S Diesel, Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 hp DSG, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 hp 4Motion DSG a Volvo XC90. Všechny tyto vozy byly prošly stejným testem, při stejných podmínkách. Jaké je tedy pořadí?

místo obsadil VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG, jehož udávaná spotřeba činila 4,7 l/100km a naměřená spotřeba 5,5 l/100km. Rozdíl tak činil pouze 17% místo patří domácí Škodě Kodiaq 2,0 TDI 150 DSG, jejíž udávaná spotřeba 4,2 l/100km se od té reálné 5,5 l/100km lišila jen o 23,7% místo: Audi Q7 3.0 TDI 272 . Papírová spotřeba 4,9 l/100km, naměřená spotřeba 6,9 l/100km. Rozdíl: 29% místo: Porsche Macan S Diesel. Papírová spotřeba 5 l/100km, naměřená 7,2 l/100km. Rozdíl 29,1% místo: Land Rover Discovery 3.0 TD6. Papírová spotřeba 6 l/100km, naměřená 8,9 l/100km., Rozdíl 33% místo Volvo XC90 2.0 D5. Papírová spotřeba 4,7 l/100km, naměřená 7,4 l/100km. Rozdíl: 35,6%

Originální měření byla prováděna v jednotkách MPG (Miles Per Gallon), používaných v Anglii. Ty jsme pro lepší znázornění převedli do jednotek l/100km.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.