Redaktoři z britského internetového magazínu What car? se rozhodli porovnat výrobcem udávanou spotřebu se spotřebou zjištěnou během testu napodobujícího běžný provoz. Na test si vzali několik vozidel, mezi nimi i Škodu Kodiaq.
Spotřeba je jedním z rozhodujících faktorů při koupi nového vozu. Není tak divu, že na dodržování výrobci uváděných hodnot je kladen stále větší důraz. Redaktoři z What Car? ale posunuli celé zkoumání na vyšší úroveň.
Jak tedy měření probíhá? Doslova v laboratorních podmínkách, se speciálním vybavením a s pomocí speciálně vyškoleného personálu. Celý proces je tak promyšlený, že se může kdykoliv opakovat za stejných podmínek. Vozy se váží, pneumatiky dohušťují, vypínají se všechny elektrické spotřebiče s výjimkou klimatizace, která je puštěna na poloviční výkon. Ostatně o celém procesu se zmiňují i v následujícím videu:
Do tohoto srovnávacího testu bylo zahrnuto více vozidel. Pro nás je však nejzajímavější právě Škoda Kodiaq a její konkurenti ze světa SUV. Těmi jsou Audi Q7 3.0 TDI 272 hp, Land Rover Discovery 3.0 TD6, Porsche Macan S Diesel, Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 hp DSG, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 hp 4Motion DSG a Volvo XC90. Všechny tyto vozy byly prošly stejným testem, při stejných podmínkách. Jaké je tedy pořadí?
místo obsadil VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG, jehož udávaná spotřeba činila 4,7 l/100km a naměřená spotřeba 5,5 l/100km. Rozdíl tak činil pouze 17% místo patří domácí Škodě Kodiaq 2,0 TDI 150 DSG, jejíž udávaná spotřeba 4,2 l/100km se od té reálné 5,5 l/100km lišila jen o 23,7% místo: Audi Q7 3.0 TDI 272 . Papírová spotřeba 4,9 l/100km, naměřená spotřeba 6,9 l/100km. Rozdíl: 29% místo: Porsche Macan S Diesel. Papírová spotřeba 5 l/100km, naměřená 7,2 l/100km. Rozdíl 29,1% místo: Land Rover Discovery 3.0 TD6. Papírová spotřeba 6 l/100km, naměřená 8,9 l/100km., Rozdíl 33% místo Volvo XC90 2.0 D5. Papírová spotřeba 4,7 l/100km, naměřená 7,4 l/100km. Rozdíl: 35,6%Originální měření byla prováděna v jednotkách MPG (Miles Per Gallon), používaných v Anglii. Ty jsme pro lepší znázornění převedli do jednotek l/100km.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?