Redaktoři z britského internetového magazínu What car? se rozhodli porovnat výrobcem udávanou spotřebu se spotřebou zjištěnou během testu napodobujícího běžný provoz. Na test si vzali několik vozidel, mezi nimi i Škodu Kodiaq.
Spotřeba je jedním z rozhodujících faktorů při koupi nového vozu. Není tak divu, že na dodržování výrobci uváděných hodnot je kladen stále větší důraz. Redaktoři z What Car? ale posunuli celé zkoumání na vyšší úroveň.
Jak tedy měření probíhá? Doslova v laboratorních podmínkách, se speciálním vybavením a s pomocí speciálně vyškoleného personálu. Celý proces je tak promyšlený, že se může kdykoliv opakovat za stejných podmínek. Vozy se váží, pneumatiky dohušťují, vypínají se všechny elektrické spotřebiče s výjimkou klimatizace, která je puštěna na poloviční výkon. Ostatně o celém procesu se zmiňují i v následujícím videu:
Do tohoto srovnávacího testu bylo zahrnuto více vozidel. Pro nás je však nejzajímavější právě Škoda Kodiaq a její konkurenti ze světa SUV. Těmi jsou Audi Q7 3.0 TDI 272 hp, Land Rover Discovery 3.0 TD6, Porsche Macan S Diesel, Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 hp DSG, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 hp 4Motion DSG a Volvo XC90. Všechny tyto vozy byly prošly stejným testem, při stejných podmínkách. Jaké je tedy pořadí?
místo obsadil VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG, jehož udávaná spotřeba činila 4,7 l/100km a naměřená spotřeba 5,5 l/100km. Rozdíl tak činil pouze 17% místo patří domácí Škodě Kodiaq 2,0 TDI 150 DSG, jejíž udávaná spotřeba 4,2 l/100km se od té reálné 5,5 l/100km lišila jen o 23,7% místo: Audi Q7 3.0 TDI 272 . Papírová spotřeba 4,9 l/100km, naměřená spotřeba 6,9 l/100km. Rozdíl: 29% místo: Porsche Macan S Diesel. Papírová spotřeba 5 l/100km, naměřená 7,2 l/100km. Rozdíl 29,1% místo: Land Rover Discovery 3.0 TD6. Papírová spotřeba 6 l/100km, naměřená 8,9 l/100km., Rozdíl 33% místo Volvo XC90 2.0 D5. Papírová spotřeba 4,7 l/100km, naměřená 7,4 l/100km. Rozdíl: 35,6%Originální měření byla prováděna v jednotkách MPG (Miles Per Gallon), používaných v Anglii. Ty jsme pro lepší znázornění převedli do jednotek l/100km.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.