Škoda Kodiaq a rozdíl v reálné a udávané spotřebě?

Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.
Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV., foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 19. dubna 2017 19:13
Sdílej:

Redaktoři z britského internetového magazínu What car? se rozhodli porovnat výrobcem udávanou spotřebu se spotřebou zjištěnou během testu napodobujícího běžný provoz. Na test si vzali několik vozidel, mezi nimi i Škodu Kodiaq.

Spotřeba je jedním z rozhodujících faktorů při koupi nového vozu. Není tak divu, že na dodržování výrobci uváděných hodnot je kladen stále větší důraz. Redaktoři z What Car? ale posunuli celé zkoumání na vyšší úroveň. 

Jak tedy měření probíhá? Doslova v laboratorních podmínkách, se speciálním vybavením a s pomocí speciálně vyškoleného personálu. Celý proces je tak promyšlený, že se může kdykoliv opakovat za stejných podmínek. Vozy se váží, pneumatiky dohušťují, vypínají se všechny elektrické spotřebiče s výjimkou klimatizace, která je puštěna na poloviční výkon. Ostatně o celém procesu se zmiňují i v následujícím videu:

Do tohoto srovnávacího testu bylo zahrnuto více vozidel. Pro nás je však nejzajímavější právě Škoda Kodiaq a její konkurenti ze světa SUV. Těmi jsou Audi Q7 3.0 TDI 272 hp, Land Rover Discovery 3.0 TD6, Porsche Macan S Diesel, Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 hp DSG, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 hp 4Motion DSG a Volvo XC90. Všechny tyto vozy byly prošly stejným testem, při stejných podmínkách. Jaké je tedy pořadí?

místo obsadil VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG, jehož udávaná spotřeba činila 4,7 l/100km a naměřená spotřeba 5,5 l/100km. Rozdíl tak činil pouze 17% místo patří domácí Škodě Kodiaq 2,0 TDI 150 DSG, jejíž udávaná spotřeba 4,2 l/100km se od té reálné 5,5 l/100km lišila jen o 23,7% místo: Audi Q7 3.0 TDI 272 . Papírová spotřeba 4,9 l/100km, naměřená spotřeba 6,9 l/100km. Rozdíl: 29% místo: Porsche Macan S Diesel. Papírová spotřeba 5 l/100km, naměřená 7,2 l/100km. Rozdíl 29,1% místo: Land Rover Discovery 3.0 TD6. Papírová spotřeba 6 l/100km, naměřená 8,9 l/100km., Rozdíl 33% místo Volvo XC90 2.0 D5. Papírová spotřeba 4,7 l/100km, naměřená 7,4 l/100km. Rozdíl: 35,6%

Originální měření byla prováděna v jednotkách MPG (Miles Per Gallon), používaných v Anglii. Ty jsme pro lepší znázornění převedli do jednotek l/100km.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?