Redaktoři z britského internetového magazínu What car? se rozhodli porovnat výrobcem udávanou spotřebu se spotřebou zjištěnou během testu napodobujícího běžný provoz. Na test si vzali několik vozidel, mezi nimi i Škodu Kodiaq.
Spotřeba je jedním z rozhodujících faktorů při koupi nového vozu. Není tak divu, že na dodržování výrobci uváděných hodnot je kladen stále větší důraz. Redaktoři z What Car? ale posunuli celé zkoumání na vyšší úroveň.
Jak tedy měření probíhá? Doslova v laboratorních podmínkách, se speciálním vybavením a s pomocí speciálně vyškoleného personálu. Celý proces je tak promyšlený, že se může kdykoliv opakovat za stejných podmínek. Vozy se váží, pneumatiky dohušťují, vypínají se všechny elektrické spotřebiče s výjimkou klimatizace, která je puštěna na poloviční výkon. Ostatně o celém procesu se zmiňují i v následujícím videu:
Do tohoto srovnávacího testu bylo zahrnuto více vozidel. Pro nás je však nejzajímavější právě Škoda Kodiaq a její konkurenti ze světa SUV. Těmi jsou Audi Q7 3.0 TDI 272 hp, Land Rover Discovery 3.0 TD6, Porsche Macan S Diesel, Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 hp DSG, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 hp 4Motion DSG a Volvo XC90. Všechny tyto vozy byly prošly stejným testem, při stejných podmínkách. Jaké je tedy pořadí?
místo obsadil VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG, jehož udávaná spotřeba činila 4,7 l/100km a naměřená spotřeba 5,5 l/100km. Rozdíl tak činil pouze 17% místo patří domácí Škodě Kodiaq 2,0 TDI 150 DSG, jejíž udávaná spotřeba 4,2 l/100km se od té reálné 5,5 l/100km lišila jen o 23,7% místo: Audi Q7 3.0 TDI 272 . Papírová spotřeba 4,9 l/100km, naměřená spotřeba 6,9 l/100km. Rozdíl: 29% místo: Porsche Macan S Diesel. Papírová spotřeba 5 l/100km, naměřená 7,2 l/100km. Rozdíl 29,1% místo: Land Rover Discovery 3.0 TD6. Papírová spotřeba 6 l/100km, naměřená 8,9 l/100km., Rozdíl 33% místo Volvo XC90 2.0 D5. Papírová spotřeba 4,7 l/100km, naměřená 7,4 l/100km. Rozdíl: 35,6%Originální měření byla prováděna v jednotkách MPG (Miles Per Gallon), používaných v Anglii. Ty jsme pro lepší znázornění převedli do jednotek l/100km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.