Je přirozené, že každá automobilka se zaměřuje na ten trh, který jí může poskytnout vyšší prodeje a rychlejší rozvoj a vývoj technologií. A stejně jako pro ostatní automobilky světa, i pro domácí Škoda auto je prioritním cílem Čína.
Automobilka Škoda vstoupila na čínský trh již v roce 2007. Od té doby zde prodala přes 2.000.000 vozidel. V minulém roce navíc překonala další prodejní rekord, tentokrát s více jak 317.000 vozy prodanými za rok. Cílem mladoboleslavské automobilky je ale zdvojnásobení ročních prodejů (t.j. 600.000 kusů ročně), a to do roku 2020.
Škoda má v Číně dokonce i svou vlastní továrnu, z té sjíždí modely Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Superb, Yeti a velmi oblíbená Octavia. Ta je dokonce v Číně nejprodávanějším vozem. Z celkově dvou milionů prodaných Škodovek bylo totiž neuvěřitelných 1.107.000 kusů jen Octavií.
Svou ofenzivu na Čínu hodlá letos Škoda Auto podpořit zahájením prodeje svého největšího SUV, Škoda Kodiaq. Mimo to byl také v Šanghaji slavnostně odhalen koncept Vision E, který předznamenává vývoj elektrických automobilů značky Škoda. Těch má být do roku 2025 uvedeno na trh dokonce pět. Vůbec poprvé se také čínské veřejnosti představila Octavia v provedení combi.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?