Je přirozené, že každá automobilka se zaměřuje na ten trh, který jí může poskytnout vyšší prodeje a rychlejší rozvoj a vývoj technologií. A stejně jako pro ostatní automobilky světa, i pro domácí Škoda auto je prioritním cílem Čína.
Automobilka Škoda vstoupila na čínský trh již v roce 2007. Od té doby zde prodala přes 2.000.000 vozidel. V minulém roce navíc překonala další prodejní rekord, tentokrát s více jak 317.000 vozy prodanými za rok. Cílem mladoboleslavské automobilky je ale zdvojnásobení ročních prodejů (t.j. 600.000 kusů ročně), a to do roku 2020.
Škoda má v Číně dokonce i svou vlastní továrnu, z té sjíždí modely Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Superb, Yeti a velmi oblíbená Octavia. Ta je dokonce v Číně nejprodávanějším vozem. Z celkově dvou milionů prodaných Škodovek bylo totiž neuvěřitelných 1.107.000 kusů jen Octavií.
Svou ofenzivu na Čínu hodlá letos Škoda Auto podpořit zahájením prodeje svého největšího SUV, Škoda Kodiaq. Mimo to byl také v Šanghaji slavnostně odhalen koncept Vision E, který předznamenává vývoj elektrických automobilů značky Škoda. Těch má být do roku 2025 uvedeno na trh dokonce pět. Vůbec poprvé se také čínské veřejnosti představila Octavia v provedení combi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?