Je přirozené, že každá automobilka se zaměřuje na ten trh, který jí může poskytnout vyšší prodeje a rychlejší rozvoj a vývoj technologií. A stejně jako pro ostatní automobilky světa, i pro domácí Škoda auto je prioritním cílem Čína.
Automobilka Škoda vstoupila na čínský trh již v roce 2007. Od té doby zde prodala přes 2.000.000 vozidel. V minulém roce navíc překonala další prodejní rekord, tentokrát s více jak 317.000 vozy prodanými za rok. Cílem mladoboleslavské automobilky je ale zdvojnásobení ročních prodejů (t.j. 600.000 kusů ročně), a to do roku 2020.
Škoda má v Číně dokonce i svou vlastní továrnu, z té sjíždí modely Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Superb, Yeti a velmi oblíbená Octavia. Ta je dokonce v Číně nejprodávanějším vozem. Z celkově dvou milionů prodaných Škodovek bylo totiž neuvěřitelných 1.107.000 kusů jen Octavií.
Svou ofenzivu na Čínu hodlá letos Škoda Auto podpořit zahájením prodeje svého největšího SUV, Škoda Kodiaq. Mimo to byl také v Šanghaji slavnostně odhalen koncept Vision E, který předznamenává vývoj elektrických automobilů značky Škoda. Těch má být do roku 2025 uvedeno na trh dokonce pět. Vůbec poprvé se také čínské veřejnosti představila Octavia v provedení combi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.