Každý známe Gymkhana videa od Kena Blocka. Slavný rally závodník se během nich prohání vyklizenými městy a skladišti ve speciálně upravených vozech, které mají pod kapotou stovky koní a pohon všech kol.
Co když ale nejste Ken Block, nemáte za sebou sponzory s ročním obratem menší rozvojové země, váš rozpočet je napnutý jak guma u kalhot, ale přesto máte chuť si zařádit? Stačí vám k tomu starší Škodovka! Ostatně podívejte se sami.
Dobrá, přiznáváme, nejde o úplně běžnou Škodovku, kterou byste směnili se sousedem za láhev lepšího rumu. Jde totiž o Škodu 130 LR upravenou pro závody. Ačkoliv přesná čísla neznáme, její výkon by mohl sahat až ke 140 koním, které tomuto necelou tunu vážícímu vozu dodaly skvělou dynamiku. Pak už jen stačilo nalézt šikovného řidiče, a česká retro-gymkhana je na světě.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.