Nissan GT-R se vryl fanouškům motorismu do paměti jako jeden z nejgeniálnějších sportovních vozů za poslední desetiletí. Nikdo tak nečekal, že ho doslova zesměšní rodinné kombi.
Redaktoři z motoristického magazínu Carfection dostali nápad postavit vedle sebe Audi RS6 a nový Nissan GT-R 2017. Na závodní dráze pak chtěli porovnat časy jejich zrychlení z 0 na 100 km/h.
Na start se tak postavily oba vozy ve zcela sériovém provedení. Audi RS6, rychlý rodinný kombík s dvakrát přeplňovanou čtyřlitrovou V8, která produkuje 412 kW (560 hp). Vedle ní čistě sportovní kupé Nissan GT-R, varianta pro rok 2017. Jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,8 litru by měl generovat 419 kW (570 hp). Nissanu navíc hrál do karet systém launch control a také nižší váha. Nemusí sebou totiž vláčet cca 200 kg v podobě kufru pro zavazadla celé rodiny.
Teorie hovořila jasně, praxe všechny překvapila. Audi totiž vystartovala mnohem rychleji a Nissan nechala doslova v prachu. Samotní aktéři videa měli problém výsledku uvěřit. I po třetím opakování závodu ale Audi zvítězila. Rozdíl mezi oběma vozy byla cca jedna vteřina.
Stejný motor V8, který je použit v současné verzi Audi RS6, by se měl objevit i v novém Lamborghini Urus. Jeho srovnání s Nissanem GT-R pak bude ještě zajímavější podívanou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).