Nissan GT-R se vryl fanouškům motorismu do paměti jako jeden z nejgeniálnějších sportovních vozů za poslední desetiletí. Nikdo tak nečekal, že ho doslova zesměšní rodinné kombi.
Redaktoři z motoristického magazínu Carfection dostali nápad postavit vedle sebe Audi RS6 a nový Nissan GT-R 2017. Na závodní dráze pak chtěli porovnat časy jejich zrychlení z 0 na 100 km/h.
Na start se tak postavily oba vozy ve zcela sériovém provedení. Audi RS6, rychlý rodinný kombík s dvakrát přeplňovanou čtyřlitrovou V8, která produkuje 412 kW (560 hp). Vedle ní čistě sportovní kupé Nissan GT-R, varianta pro rok 2017. Jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,8 litru by měl generovat 419 kW (570 hp). Nissanu navíc hrál do karet systém launch control a také nižší váha. Nemusí sebou totiž vláčet cca 200 kg v podobě kufru pro zavazadla celé rodiny.
Teorie hovořila jasně, praxe všechny překvapila. Audi totiž vystartovala mnohem rychleji a Nissan nechala doslova v prachu. Samotní aktéři videa měli problém výsledku uvěřit. I po třetím opakování závodu ale Audi zvítězila. Rozdíl mezi oběma vozy byla cca jedna vteřina.
Stejný motor V8, který je použit v současné verzi Audi RS6, by se měl objevit i v novém Lamborghini Urus. Jeho srovnání s Nissanem GT-R pak bude ještě zajímavější podívanou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.