Nissan GT-R se vryl fanouškům motorismu do paměti jako jeden z nejgeniálnějších sportovních vozů za poslední desetiletí. Nikdo tak nečekal, že ho doslova zesměšní rodinné kombi.
Redaktoři z motoristického magazínu Carfection dostali nápad postavit vedle sebe Audi RS6 a nový Nissan GT-R 2017. Na závodní dráze pak chtěli porovnat časy jejich zrychlení z 0 na 100 km/h.
Na start se tak postavily oba vozy ve zcela sériovém provedení. Audi RS6, rychlý rodinný kombík s dvakrát přeplňovanou čtyřlitrovou V8, která produkuje 412 kW (560 hp). Vedle ní čistě sportovní kupé Nissan GT-R, varianta pro rok 2017. Jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,8 litru by měl generovat 419 kW (570 hp). Nissanu navíc hrál do karet systém launch control a také nižší váha. Nemusí sebou totiž vláčet cca 200 kg v podobě kufru pro zavazadla celé rodiny.
Teorie hovořila jasně, praxe všechny překvapila. Audi totiž vystartovala mnohem rychleji a Nissan nechala doslova v prachu. Samotní aktéři videa měli problém výsledku uvěřit. I po třetím opakování závodu ale Audi zvítězila. Rozdíl mezi oběma vozy byla cca jedna vteřina.
Stejný motor V8, který je použit v současné verzi Audi RS6, by se měl objevit i v novém Lamborghini Urus. Jeho srovnání s Nissanem GT-R pak bude ještě zajímavější podívanou.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.