Svět jde kupředu a s ním i vývoj autonomních vozidel. Ta by se navíc měla dle posledního jednání testovat i u nás.
Vozidla bez řidiče tak nejspíše začneme brzy potkávat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na nedávném jednání se o tom rozhodlo na základě schválení českým ministrem dopravy Danem Ťokem, místopředsedy slovenské vlády pro investice a informatiku Petera Pellegriniho a zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.
Testování autonomních vozidel si přálo české ministerstvo dopravy již delší dobu, jenže až doteď vše vypadalo beznadějně. "Chtěli bychom udělat přeshraniční projekt na dálnici D2 mezi Bratislavou a Brnem, otestovat dostupná zařízení a ve spolupráci s mobilními operátory zkoumat například problematické přechody z jedné sítě do druhé," uvedl k celé věci Pellegrini.
Nyní zbývá jen jediné. Až se zajistí oblast financování a dostatečně kvalitně zpracuje harmonogramu celého projektu, pak nejspíše začneme na trase Brno - Bratislava potkávat vozidla, v jejichž kabině nebudou klasičtí řidiči. Stejně tak bude vytyčen okruh, kudy auta budou jezdit. A co se týče otázky bezpečnosti, údajně se nemáme čeho bát. Tak uvidíme...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?