Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky!

Koenigsegg
Koenigsegg, foto: carscoops.com
AutoRoad.cz 27. března 2017 19:14
Sdílej:

Že se na nové automobily za komunismu čekalo dlouho? Co teprve, když se rozhodnete pro švédské hypersporty Koenigsegg.

Existuje mnoho důvodů, proč bychom rádi vlastnili Koenigsegg. Kdo z nás si ale může dovolit nakonfigurovat své vlastní auto v cenové hladině přibližně 50 milionů korun. Ovšem, když už bychom takovou částku „našetřili“, určitě bychom takové auto chtěli ihned. A proč to není možné?

Z rozhovoru se zakladatelem firmy, Christianem von Koenigsegg, na Ženevském autosalonu 2017 vyplývá, že aktuální čekací doba na novou Ageru RS je čtyři až pět let. Samozřejmě i Christian si uvědomuje a zřejmě i cítí, že prodávat tak drahá auta s takovou čekací lhůtou není vůbec jednoduché, a proto slibuje zvýšení produkce.

Firma Koenigsegg čítá aktuálně 24 zaměstnanců a ročně vyrobí 16 až 20 vozů. Za cíl si dává zvýšení produkce na 25 vozů ročně, což by zkrátilo aktuální objednávky o rok až dva. Do té doby budou muset zákazníci čekat. A nebo si koupit auto z druhé ruky, ovšem utratit takový finanční obnos za auto, které si nakonfiguroval někdo jiný…

Koenigsegg je švédská automobilka založená v roce 1994 s cílem vyrábět supersportovní automobily. Prototyp prvního Koenigseggu CC byl po náročném testování představen v roce 1997. První zákazník si svůj červený Koenigsegg CC8S převzal v roce 2002 na Ženevském autosalonu. V roce 2004 byl v Ženevě představen nový, výkonnější Koenigsegg CCR, který o rok později v Italském Nardu vytvořil nový světový rekord v maximální rychlosti sériově vyráběného auta. Vůz dosáhl rychlosti 387,87 km/h a překonal tak dosud neporazitelný McLaren F1. Ještě tentýž rok byl rychlostní rekord překonán automobilem Bugatti Veyron – 407,5 km/h.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.