Že se na nové automobily za komunismu čekalo dlouho? Co teprve, když se rozhodnete pro švédské hypersporty Koenigsegg.
Existuje mnoho důvodů, proč bychom rádi vlastnili Koenigsegg. Kdo z nás si ale může dovolit nakonfigurovat své vlastní auto v cenové hladině přibližně 50 milionů korun. Ovšem, když už bychom takovou částku „našetřili“, určitě bychom takové auto chtěli ihned. A proč to není možné?
Z rozhovoru se zakladatelem firmy, Christianem von Koenigsegg, na Ženevském autosalonu 2017 vyplývá, že aktuální čekací doba na novou Ageru RS je čtyři až pět let. Samozřejmě i Christian si uvědomuje a zřejmě i cítí, že prodávat tak drahá auta s takovou čekací lhůtou není vůbec jednoduché, a proto slibuje zvýšení produkce.
Firma Koenigsegg čítá aktuálně 24 zaměstnanců a ročně vyrobí 16 až 20 vozů. Za cíl si dává zvýšení produkce na 25 vozů ročně, což by zkrátilo aktuální objednávky o rok až dva. Do té doby budou muset zákazníci čekat. A nebo si koupit auto z druhé ruky, ovšem utratit takový finanční obnos za auto, které si nakonfiguroval někdo jiný…
Koenigsegg je švédská automobilka založená v roce 1994 s cílem vyrábět supersportovní automobily. Prototyp prvního Koenigseggu CC byl po náročném testování představen v roce 1997. První zákazník si svůj červený Koenigsegg CC8S převzal v roce 2002 na Ženevském autosalonu. V roce 2004 byl v Ženevě představen nový, výkonnější Koenigsegg CCR, který o rok později v Italském Nardu vytvořil nový světový rekord v maximální rychlosti sériově vyráběného auta. Vůz dosáhl rychlosti 387,87 km/h a překonal tak dosud neporazitelný McLaren F1. Ještě tentýž rok byl rychlostní rekord překonán automobilem Bugatti Veyron – 407,5 km/h.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?