Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody

AutoRoad.cz, 27. března 2017, 16:13 Aktualizováno 28.3.2017, 03:09 Google+

Navzdory snaze zjednodušit navigační systémy a jejich uživatelské rozhraní, dotykové navigace mohou být paradoxně nebezpečnější než přístroje s tlačítkovým ovládáním. Informuje o tom ÚAMK.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dotyková navigace

Dotyková navigace | foto: ÚAMK

Sdílejte článek

Dotykovou obrazovku mnohdy nelze ovládat po paměti a vyžaduje řidičovu mnohem větší pozornost. Řidič proto na několik sekund ztrácí přehled o dění na vozovce, protože musí zaostřit na displej a teprve poté navigaci ovládat.

U dotykových displejů v autě obecně chybí hmatový dojem, a jejich nastavení je buď nutné předem nacvičit, anebo během řízení obětovat několik sekund pozornosti.

Už tři sekundy běžné jízdy ale stačí k ujetí sta metrů, během nichž se může stát mnoho nečekaných věcí. Přirozeně tak stoupá riziko nehody, proto je lepší věnovat se ovládání palubních přístrojů až tehdy, kdy auto stojí.

Video reportáž s primářkou MUDr. Lucií Valešovou z oční kliniky DuoVize v Praze ohledně dotykových navigací.

Okem řidiče: Dotykové navigace a bezpečnost (0:41) | zdroj: youtube.com

Vytisknout

Diskuze: Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud