Navzdory snaze zjednodušit navigační systémy a jejich uživatelské rozhraní, dotykové navigace mohou být paradoxně nebezpečnější než přístroje s tlačítkovým ovládáním. Informuje o tom ÚAMK.
Dotykovou obrazovku mnohdy nelze ovládat po paměti a vyžaduje řidičovu mnohem větší pozornost. Řidič proto na několik sekund ztrácí přehled o dění na vozovce, protože musí zaostřit na displej a teprve poté navigaci ovládat.
U dotykových displejů v autě obecně chybí hmatový dojem, a jejich nastavení je buď nutné předem nacvičit, anebo během řízení obětovat několik sekund pozornosti.
Už tři sekundy běžné jízdy ale stačí k ujetí sta metrů, během nichž se může stát mnoho nečekaných věcí. Přirozeně tak stoupá riziko nehody, proto je lepší věnovat se ovládání palubních přístrojů až tehdy, kdy auto stojí.
Video reportáž s primářkou MUDr. Lucií Valešovou z oční kliniky DuoVize v Praze ohledně dotykových navigací.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?