Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody

Dotyková navigace
Dotyková navigace, foto: ÚAMK
AutoRoad.cz 27. března 2017 16:13 28. března 2017 3:09
Sdílej:

Navzdory snaze zjednodušit navigační systémy a jejich uživatelské rozhraní, dotykové navigace mohou být paradoxně nebezpečnější než přístroje s tlačítkovým ovládáním. Informuje o tom ÚAMK.

Dotykovou obrazovku mnohdy nelze ovládat po paměti a vyžaduje řidičovu mnohem větší pozornost. Řidič proto na několik sekund ztrácí přehled o dění na vozovce, protože musí zaostřit na displej a teprve poté navigaci ovládat.

U dotykových displejů v autě obecně chybí hmatový dojem, a jejich nastavení je buď nutné předem nacvičit, anebo během řízení obětovat několik sekund pozornosti.

Už tři sekundy běžné jízdy ale stačí k ujetí sta metrů, během nichž se může stát mnoho nečekaných věcí. Přirozeně tak stoupá riziko nehody, proto je lepší věnovat se ovládání palubních přístrojů až tehdy, kdy auto stojí.

Video reportáž s primářkou MUDr. Lucií Valešovou z oční kliniky DuoVize v Praze ohledně dotykových navigací.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.