Falešné koncovky výfuku nejsou ničím výjimečným, v některých verzích je má nebo měla dokonce i Octavia RS. Pořád ale jde o relativně rychlý a lépe jezdící, nikoliv však nijak ostrý model. To Audi SQ5 je jiná liga. A i ono lže.
Dost na tom, že koncern Volkswagen má problém kolem podvádění s emisemi. Tento malý podvod mu sice pravděpodobně pozornost úřadů nezajistí, u zákazníků si ale image nevylepší. Řeč je o nedávno představeném Audi SQ5, které aktuálně míří do showroomů značky po celém světě. Tento konkrétní šedý kousek, který vyfotil uživatel Redditu s přezdívkou Jdubbswrx, se nachází v kanadském Ontariu.
Čím je tak zajímavý? Podívejte se blíže na výfuky. Už při představení Audi slibovalo dynamické čtyři koncovky, zakomponované do difuzoru. Podívejte se ale blíže. Jedná se jen o plastem zaslepené díry s chromovaným orámováním. Skutečné koncovky jsou vyvedeny pod nárazníkem, jak ukazuje druhá fotografie. Pro zajímavost uveďme, že na oficiálních snímcích z ledna koncovky zaslepené nejsou.
Připomeňme, že nová SQ5 využívá třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic. Z 0 na 100 km/h tak SUV zrychluje za 5,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Ceny na českém trhu startují na 1 760 900 korunách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.