Falešné koncovky výfuku nejsou ničím výjimečným, v některých verzích je má nebo měla dokonce i Octavia RS. Pořád ale jde o relativně rychlý a lépe jezdící, nikoliv však nijak ostrý model. To Audi SQ5 je jiná liga. A i ono lže.
Dost na tom, že koncern Volkswagen má problém kolem podvádění s emisemi. Tento malý podvod mu sice pravděpodobně pozornost úřadů nezajistí, u zákazníků si ale image nevylepší. Řeč je o nedávno představeném Audi SQ5, které aktuálně míří do showroomů značky po celém světě. Tento konkrétní šedý kousek, který vyfotil uživatel Redditu s přezdívkou Jdubbswrx, se nachází v kanadském Ontariu.
Čím je tak zajímavý? Podívejte se blíže na výfuky. Už při představení Audi slibovalo dynamické čtyři koncovky, zakomponované do difuzoru. Podívejte se ale blíže. Jedná se jen o plastem zaslepené díry s chromovaným orámováním. Skutečné koncovky jsou vyvedeny pod nárazníkem, jak ukazuje druhá fotografie. Pro zajímavost uveďme, že na oficiálních snímcích z ledna koncovky zaslepené nejsou.
Připomeňme, že nová SQ5 využívá třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW (354 k) s točivým momentem 500 Nm. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic. Z 0 na 100 km/h tak SUV zrychluje za 5,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Ceny na českém trhu startují na 1 760 900 korunách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.