A je to tady. Dálnice D1 má od včera nové úsekové měření. Budou se čeští řidiči krotit?
Jedná se o úsek Psáře - Soutice, tedy místo mezi 49. a 56. kilometrem dálnice D1. Právě zde bude pokračovat modernizace a v rámci bezpečnosti dělníků sem ŘSD nechalo instalovat první kamery. Ty jsme mohli vídat loni na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a tehdy se tam vybrala pořádná porce pokut...
Na novém úseku bude opět probíhat úsekového měření a řidiči zde dostanou povinnost dodržovat maximální povolenou rychlost 80 kilometrů v hodině. A pro váš klid, kamery zatím nemeří, ale to se s počátkem příštího měsíce změní. Tehdy se k Policii ČR dostanou první snímky vozidel a jejich neposlušných řidičů.
Špatnou zprávu ale máme pro piráty silnic. Ještě letos se totiž začne měřit na dalších čtyřech úsecích. Jedná se o úseky D1 mezi 34. a 41. kilometrem - sjezdy Ostředek a Šternov, 75. a 81. kilometrem - Hořice až Koberovice a dále mezi 112. až 119. kilometrem - Jihlava - Velký Beranov. Posledním místem se stane 134.-141. kilometr mezi Měřínem a Velkým Meziříčím.
Tak co? Troufnete si jet po D1 v zúžení více jak 80 km/h? Pokud nejste blázen a máte rád svůj řidičák a bankovní konto, pak musí být vaše odpověď jednoznačná.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.