A je to tady. Dálnice D1 má od včera nové úsekové měření. Budou se čeští řidiči krotit?
Jedná se o úsek Psáře - Soutice, tedy místo mezi 49. a 56. kilometrem dálnice D1. Právě zde bude pokračovat modernizace a v rámci bezpečnosti dělníků sem ŘSD nechalo instalovat první kamery. Ty jsme mohli vídat loni na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a tehdy se tam vybrala pořádná porce pokut...
Na novém úseku bude opět probíhat úsekového měření a řidiči zde dostanou povinnost dodržovat maximální povolenou rychlost 80 kilometrů v hodině. A pro váš klid, kamery zatím nemeří, ale to se s počátkem příštího měsíce změní. Tehdy se k Policii ČR dostanou první snímky vozidel a jejich neposlušných řidičů.
Špatnou zprávu ale máme pro piráty silnic. Ještě letos se totiž začne měřit na dalších čtyřech úsecích. Jedná se o úseky D1 mezi 34. a 41. kilometrem - sjezdy Ostředek a Šternov, 75. a 81. kilometrem - Hořice až Koberovice a dále mezi 112. až 119. kilometrem - Jihlava - Velký Beranov. Posledním místem se stane 134.-141. kilometr mezi Měřínem a Velkým Meziříčím.
Tak co? Troufnete si jet po D1 v zúžení více jak 80 km/h? Pokud nejste blázen a máte rád svůj řidičák a bankovní konto, pak musí být vaše odpověď jednoznačná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.