Rok po svém dlouho očekávaném a velmi úspěšném návratu do modelové řady motocyklů Honda dosáhl model Africa Twin mimořádného úspěchu, když překonal rekord v nadmořské výšce dosažené na dvouválcovém motocyklu.
K překonání rekordu došlo na nejvyšší aktivní sopce světa Nevado Ojos del Salado, jež se nachází na hranici Argentiny a Chile. Po jejích svazích se tým pěti jezdců se stroji Africa Twin vyšplhal až do rekordní výšky 5 965 metrů nad mořem. Splněním úkolu byl pověřen Fabio Mossini, enduro šampión z jihoamerického závodního týmu značky Honda, jehož další postup zastavila dvoumetrová sněhová bariéra.
Po pěti dnech aklimatizace mezinárodní tým sedlající standardní stroje Africa Twin se speciálními výfuky Termignoni, upraveným koncovým převodem, novými pneumatikami Metzeler MC360TM a řadou originálního příslušenství Honda, zvládl výstup během 24 hodin. Jejich cesta při teplotách až mínus 5 °C vedla po rozbitém asfaltu, štěrku, blátem, pískem a nakonec i poli sněhových útvarů známých pod označením „penitentes“, kde Africa Twin opět potvrdila svou pověst nejlepšího off-road motocyklu své třídy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?