Rok po svém dlouho očekávaném a velmi úspěšném návratu do modelové řady motocyklů Honda dosáhl model Africa Twin mimořádného úspěchu, když překonal rekord v nadmořské výšce dosažené na dvouválcovém motocyklu.
K překonání rekordu došlo na nejvyšší aktivní sopce světa Nevado Ojos del Salado, jež se nachází na hranici Argentiny a Chile. Po jejích svazích se tým pěti jezdců se stroji Africa Twin vyšplhal až do rekordní výšky 5 965 metrů nad mořem. Splněním úkolu byl pověřen Fabio Mossini, enduro šampión z jihoamerického závodního týmu značky Honda, jehož další postup zastavila dvoumetrová sněhová bariéra.
Po pěti dnech aklimatizace mezinárodní tým sedlající standardní stroje Africa Twin se speciálními výfuky Termignoni, upraveným koncovým převodem, novými pneumatikami Metzeler MC360TM a řadou originálního příslušenství Honda, zvládl výstup během 24 hodin. Jejich cesta při teplotách až mínus 5 °C vedla po rozbitém asfaltu, štěrku, blátem, pískem a nakonec i poli sněhových útvarů známých pod označením „penitentes“, kde Africa Twin opět potvrdila svou pověst nejlepšího off-road motocyklu své třídy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?