Rok po svém dlouho očekávaném a velmi úspěšném návratu do modelové řady motocyklů Honda dosáhl model Africa Twin mimořádného úspěchu, když překonal rekord v nadmořské výšce dosažené na dvouválcovém motocyklu.
K překonání rekordu došlo na nejvyšší aktivní sopce světa Nevado Ojos del Salado, jež se nachází na hranici Argentiny a Chile. Po jejích svazích se tým pěti jezdců se stroji Africa Twin vyšplhal až do rekordní výšky 5 965 metrů nad mořem. Splněním úkolu byl pověřen Fabio Mossini, enduro šampión z jihoamerického závodního týmu značky Honda, jehož další postup zastavila dvoumetrová sněhová bariéra.
Po pěti dnech aklimatizace mezinárodní tým sedlající standardní stroje Africa Twin se speciálními výfuky Termignoni, upraveným koncovým převodem, novými pneumatikami Metzeler MC360TM a řadou originálního příslušenství Honda, zvládl výstup během 24 hodin. Jejich cesta při teplotách až mínus 5 °C vedla po rozbitém asfaltu, štěrku, blátem, pískem a nakonec i poli sněhových útvarů známých pod označením „penitentes“, kde Africa Twin opět potvrdila svou pověst nejlepšího off-road motocyklu své třídy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?