Německá automobilka Porsche má velký problém. V Severní Americe totiž musí svolat hned několik svých modelů.
Konkrétně se jedná o problém, který ohrožuje bezpečnost posádky vozu. A které modely jsou postiženy? V první řadě jde o vůz 911 Cabriolet a Targa současného roku výroby. Dále o modely 718 Boxster a Boxster S. U všech přitom hrozí díky nesprávnému nainstalování čelního skla jeho uvolnění. Takový problém se jen tak nevidí, a zvláště u Porsche, co říkáte?
Jenže aby toho nebylo málo, problémy je nově zastižen také Macan S a Macan Turbo. Jedná se konkrétně o kusy z let 2015-2016 a do seznamu se zařadil i letošní Macan GTS. U všech zmíněných zlobí čidlo detekující cestujícího na místě spolujezdce. V případě havárie se tak jednoduše neaktivuje airbag a spolujezdec může utrpět velmi vážná zranění.
Mysleli jste si, že je to vše? Pak bohužel. Poslední zmínka se týká aktuálních modelů Boxster a Cayman. I u nich totiž hrozí stejná vada jako u Macanu. V případě nehody se nemusí vlivem špatného čidla airbagu bezpečnostní prvek aktivovat. Všem vytipovaným zákazníkům bude co nejdříve zaslaná výzva k dostavení se do servisu, přičemž oprava bude logicky zdarma.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?