Německá automobilka Porsche má velký problém. V Severní Americe totiž musí svolat hned několik svých modelů.
Konkrétně se jedná o problém, který ohrožuje bezpečnost posádky vozu. A které modely jsou postiženy? V první řadě jde o vůz 911 Cabriolet a Targa současného roku výroby. Dále o modely 718 Boxster a Boxster S. U všech přitom hrozí díky nesprávnému nainstalování čelního skla jeho uvolnění. Takový problém se jen tak nevidí, a zvláště u Porsche, co říkáte?
Jenže aby toho nebylo málo, problémy je nově zastižen také Macan S a Macan Turbo. Jedná se konkrétně o kusy z let 2015-2016 a do seznamu se zařadil i letošní Macan GTS. U všech zmíněných zlobí čidlo detekující cestujícího na místě spolujezdce. V případě havárie se tak jednoduše neaktivuje airbag a spolujezdec může utrpět velmi vážná zranění.
Mysleli jste si, že je to vše? Pak bohužel. Poslední zmínka se týká aktuálních modelů Boxster a Cayman. I u nich totiž hrozí stejná vada jako u Macanu. V případě nehody se nemusí vlivem špatného čidla airbagu bezpečnostní prvek aktivovat. Všem vytipovaným zákazníkům bude co nejdříve zaslaná výzva k dostavení se do servisu, přičemž oprava bude logicky zdarma.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?