Novinka od Range Roveru chce zaplnit díru na trhu mezi modely Evoque a Range Rover Sport. Ultra luxusní model však nyní přišel o střechu a my se ptáme, sluší mu to?
V nabídce koncernu JLR je vlastně jen jedno kabrio na terénním podvozku. Tím je Range Rover Evoque, kterého jsme shodou okolností nedávno testovali. O dojmech z testu si můžete přečíst v níže umístěném odkazu, jenže co kdyby na trh přišlo něco většího a mnohem luxusnějšího?
O návrh designu se postaral designér X-Tomi Design. Ten vytvořil Range Rover Velar Convertible a uznejte sami, že tohle se vážně povedlo. Nejsme si jisti, jakým typem stahovací střechy by novinka disponovala, ale zřejmě by se opět jednalo o vícevrstvé látkové provedení.
V motorovém prostoru klasického Velaru najdeme celkem pět motorů, mezi nimiž nechybí ani dva naftové čtyřválce řady Ingenium s dvoulitrovým objemem (D180 a D240) a dále také dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium (P250). Nechybí ani třílitrový naftový šestiválec se dvěma turbodmychadly (D300) a třílitrový zážehový šestiválec s kompresorem (P380).
Na vozovku přenáší sílu vždy osmistupňový automat ZF, jehož otočný volič vyjíždí ze středového tunelu. Ovládat lze převodovku i pádly pod volantem. Poháněna jsou všechna kola, systém pohonu pak využívá mokré vícelamelové spojky nebo řetězu ke spojení s přední nápravou. Dále nechybí vektorování točivého momentu, systém Intelligent Driveline Dynamics, kontrolující prostřednictvím senzorů přilnavost pneumatik, a volitelně u šestiválců rovněž aktivní uzávěrka zadního diferenciálu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.