Novinka od Range Roveru chce zaplnit díru na trhu mezi modely Evoque a Range Rover Sport. Ultra luxusní model však nyní přišel o střechu a my se ptáme, sluší mu to?
V nabídce koncernu JLR je vlastně jen jedno kabrio na terénním podvozku. Tím je Range Rover Evoque, kterého jsme shodou okolností nedávno testovali. O dojmech z testu si můžete přečíst v níže umístěném odkazu, jenže co kdyby na trh přišlo něco většího a mnohem luxusnějšího?
O návrh designu se postaral designér X-Tomi Design. Ten vytvořil Range Rover Velar Convertible a uznejte sami, že tohle se vážně povedlo. Nejsme si jisti, jakým typem stahovací střechy by novinka disponovala, ale zřejmě by se opět jednalo o vícevrstvé látkové provedení.
V motorovém prostoru klasického Velaru najdeme celkem pět motorů, mezi nimiž nechybí ani dva naftové čtyřválce řady Ingenium s dvoulitrovým objemem (D180 a D240) a dále také dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium (P250). Nechybí ani třílitrový naftový šestiválec se dvěma turbodmychadly (D300) a třílitrový zážehový šestiválec s kompresorem (P380).
Na vozovku přenáší sílu vždy osmistupňový automat ZF, jehož otočný volič vyjíždí ze středového tunelu. Ovládat lze převodovku i pádly pod volantem. Poháněna jsou všechna kola, systém pohonu pak využívá mokré vícelamelové spojky nebo řetězu ke spojení s přední nápravou. Dále nechybí vektorování točivého momentu, systém Intelligent Driveline Dynamics, kontrolující prostřednictvím senzorů přilnavost pneumatik, a volitelně u šestiválců rovněž aktivní uzávěrka zadního diferenciálu
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.