Novinka od Range Roveru chce zaplnit díru na trhu mezi modely Evoque a Range Rover Sport. Ultra luxusní model však nyní přišel o střechu a my se ptáme, sluší mu to?
V nabídce koncernu JLR je vlastně jen jedno kabrio na terénním podvozku. Tím je Range Rover Evoque, kterého jsme shodou okolností nedávno testovali. O dojmech z testu si můžete přečíst v níže umístěném odkazu, jenže co kdyby na trh přišlo něco většího a mnohem luxusnějšího?
O návrh designu se postaral designér X-Tomi Design. Ten vytvořil Range Rover Velar Convertible a uznejte sami, že tohle se vážně povedlo. Nejsme si jisti, jakým typem stahovací střechy by novinka disponovala, ale zřejmě by se opět jednalo o vícevrstvé látkové provedení.
V motorovém prostoru klasického Velaru najdeme celkem pět motorů, mezi nimiž nechybí ani dva naftové čtyřválce řady Ingenium s dvoulitrovým objemem (D180 a D240) a dále také dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium (P250). Nechybí ani třílitrový naftový šestiválec se dvěma turbodmychadly (D300) a třílitrový zážehový šestiválec s kompresorem (P380).
Na vozovku přenáší sílu vždy osmistupňový automat ZF, jehož otočný volič vyjíždí ze středového tunelu. Ovládat lze převodovku i pádly pod volantem. Poháněna jsou všechna kola, systém pohonu pak využívá mokré vícelamelové spojky nebo řetězu ke spojení s přední nápravou. Dále nechybí vektorování točivého momentu, systém Intelligent Driveline Dynamics, kontrolující prostřednictvím senzorů přilnavost pneumatik, a volitelně u šestiválců rovněž aktivní uzávěrka zadního diferenciálu
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.