Popularita vozů typu SUV v ČR stále roste. Potvrzují to čísla Sauto.cz. Podíl SUV v nabídce ojetých vozů zde meziročně stoupl o téměř 2 %. Trend v ojetých vozech tak jde ruku v ruce s popularitu SUV mezi vozy novými - čeští motorističtí novináři společně s voliteli z řad veřejnosti letos poslali mezi pětici finalistů ankety Auto roku hned tři zástupce z kategorie SUV: Škodu Kodiaq, Volkswagen Tiguan a Seat Ateca.
„Přestože vozy typu SUV představují na našem portálu téměř deset procent inzerátů, stále to nestačí a zájem o ně je ještě vyšší. Z celkového počtu inzerátů zobrazených lidmi, kteří u nás hledají ojetý vůz, představují SUV skoro patnáct procent,“ vysvětluje Michal Zadák, manažer serveru Sauto.cz.
Trh s ojetými SUV vozy má podle Zadáka velký prostor dále růst. V příštích letech totiž začnou do nabídky ojetých vozů přicházet nové modely, včetně těch, které jsou dnes mezi finalisty Auta roku. Dva z nich zásadním způsobem rozšíří trh – o první velké SUV se značkou Škoda na kapotě bude podle většiny prognóz enormní zájem, Seat Ateca je také první SUV této značky a bude konkurovat především levnějším asijským autům. O dalším růstu napovídá i paralela se sousedním Německem. Pohled na velké inzertní portály v této zemi ukazuje, že zde SUV vozy představují zhruba 15 % celkové nabídky.
„SUV jsou segmentem ojetých vozů, který poroste i v dalších letech. Zatím vše nasvědčuje, že stoupat bude jak nabídka, tak poptávka. Pokud tento trend vydrží, pak si tato auta budou velmi dobře držet cenu,“ vysvětluje Michal Zadák. Kromě toho současná čísla ukazují, že vůz SUV lze také poměrně rychle prodat. Během relativně krátkého sledovaného období tří měsíců od listopadu 2016 do ledna 2017 bylo například z vozů Škoda Yeti v nabídce Sauto.cz prodáno 56,2 procenta, vozů VW Tiguan se prodalo 58,6 procenta a rekordmanem byl Hyundai Santa Fe – těch se prodalo 62,1 procenta, tedy 409 z celkových 659 vozů v nabídce.
Fakt, že SUV jsou v kurzu, dokládá i to, že lidé nabízejí a kupují stále novější vozy. 51 procent SUV v nabídce Sauto.cz na přelomu roku 2016 a 2017 mělo stáří do 5 let a 34,6 procent bylo dokonce mladší než dva roky. To je výrazný posun proti konci roku 2015, kdy do pěti let stáří bylo v nabídce jen 36 procent vozů a do dvou let pouze 16 procent. Nejlépe se nicméně stále prodávají starší vozy.
Značky a modelyV ČR mezi nabízenými SUV ojetinami dlouhodobě vládne značka BMW. V inzerátech na prodej ojetých SUV je vozů z této bavorské automobilky nejvíc – na přelomu roku 2016 a 2017 to bylo 2 527 vozů a tedy 12,2 % nabídky. Tato značka je zároveň nejhledanější – lidé hledali SUV značky BMW v devíti procentech případů. Za BMW následují značky Hyundai, Kia a Škoda. „Lze předpokládat, že během krátké doby se však Škoda dostane na přední pozice, protože k dosavadnímu jednomu modelu Yeti nabídne druhý model,“ říká Michal Zadák.
Pokud se podíváme, jak jsou na tom s nabídkou a poptávkou konkrétní modely SUV, zjistíme, že nabídce kraluje Škoda Yeti, následovaná BMW X5 a Hondou CR-V. Tomu v podstatě odpovídá zájem kupců. V něm se jen prohodily první dvě příčky. Nejvíce si návštěvníci Sauto.cz v kategorii SUV zobrazují BMW X5, Škoda Yeti se umístila na druhém místě.
Zajímavý je také pohled na to, jaké palivo se v SUV využívá. Nikoho samozřejmě nepřekvapí, že na rozdíl od průměru trhu zde mnohem výrazněji dominují vznětové motory. Ty tvoří téměř 70 procent nabídky. I přes fakt, že se stále více hovoří o ekologických trendech pohonu, patří dalších 28 % nabídky zážehovým motorům. Mezi dvaceti tisíci inzerátů najdeme pouze 88 hybridních vozů a 4 elektromobily.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?