Popularita vozů typu SUV v ČR stále roste. Potvrzují to čísla Sauto.cz. Podíl SUV v nabídce ojetých vozů zde meziročně stoupl o téměř 2 %. Trend v ojetých vozech tak jde ruku v ruce s popularitu SUV mezi vozy novými - čeští motorističtí novináři společně s voliteli z řad veřejnosti letos poslali mezi pětici finalistů ankety Auto roku hned tři zástupce z kategorie SUV: Škodu Kodiaq, Volkswagen Tiguan a Seat Ateca.
„Přestože vozy typu SUV představují na našem portálu téměř deset procent inzerátů, stále to nestačí a zájem o ně je ještě vyšší. Z celkového počtu inzerátů zobrazených lidmi, kteří u nás hledají ojetý vůz, představují SUV skoro patnáct procent,“ vysvětluje Michal Zadák, manažer serveru Sauto.cz.
Trh s ojetými SUV vozy má podle Zadáka velký prostor dále růst. V příštích letech totiž začnou do nabídky ojetých vozů přicházet nové modely, včetně těch, které jsou dnes mezi finalisty Auta roku. Dva z nich zásadním způsobem rozšíří trh – o první velké SUV se značkou Škoda na kapotě bude podle většiny prognóz enormní zájem, Seat Ateca je také první SUV této značky a bude konkurovat především levnějším asijským autům. O dalším růstu napovídá i paralela se sousedním Německem. Pohled na velké inzertní portály v této zemi ukazuje, že zde SUV vozy představují zhruba 15 % celkové nabídky.
„SUV jsou segmentem ojetých vozů, který poroste i v dalších letech. Zatím vše nasvědčuje, že stoupat bude jak nabídka, tak poptávka. Pokud tento trend vydrží, pak si tato auta budou velmi dobře držet cenu,“ vysvětluje Michal Zadák. Kromě toho současná čísla ukazují, že vůz SUV lze také poměrně rychle prodat. Během relativně krátkého sledovaného období tří měsíců od listopadu 2016 do ledna 2017 bylo například z vozů Škoda Yeti v nabídce Sauto.cz prodáno 56,2 procenta, vozů VW Tiguan se prodalo 58,6 procenta a rekordmanem byl Hyundai Santa Fe – těch se prodalo 62,1 procenta, tedy 409 z celkových 659 vozů v nabídce.
Fakt, že SUV jsou v kurzu, dokládá i to, že lidé nabízejí a kupují stále novější vozy. 51 procent SUV v nabídce Sauto.cz na přelomu roku 2016 a 2017 mělo stáří do 5 let a 34,6 procent bylo dokonce mladší než dva roky. To je výrazný posun proti konci roku 2015, kdy do pěti let stáří bylo v nabídce jen 36 procent vozů a do dvou let pouze 16 procent. Nejlépe se nicméně stále prodávají starší vozy.
Značky a modelyV ČR mezi nabízenými SUV ojetinami dlouhodobě vládne značka BMW. V inzerátech na prodej ojetých SUV je vozů z této bavorské automobilky nejvíc – na přelomu roku 2016 a 2017 to bylo 2 527 vozů a tedy 12,2 % nabídky. Tato značka je zároveň nejhledanější – lidé hledali SUV značky BMW v devíti procentech případů. Za BMW následují značky Hyundai, Kia a Škoda. „Lze předpokládat, že během krátké doby se však Škoda dostane na přední pozice, protože k dosavadnímu jednomu modelu Yeti nabídne druhý model,“ říká Michal Zadák.
Pokud se podíváme, jak jsou na tom s nabídkou a poptávkou konkrétní modely SUV, zjistíme, že nabídce kraluje Škoda Yeti, následovaná BMW X5 a Hondou CR-V. Tomu v podstatě odpovídá zájem kupců. V něm se jen prohodily první dvě příčky. Nejvíce si návštěvníci Sauto.cz v kategorii SUV zobrazují BMW X5, Škoda Yeti se umístila na druhém místě.
Zajímavý je také pohled na to, jaké palivo se v SUV využívá. Nikoho samozřejmě nepřekvapí, že na rozdíl od průměru trhu zde mnohem výrazněji dominují vznětové motory. Ty tvoří téměř 70 procent nabídky. I přes fakt, že se stále více hovoří o ekologických trendech pohonu, patří dalších 28 % nabídky zážehovým motorům. Mezi dvaceti tisíci inzerátů najdeme pouze 88 hybridních vozů a 4 elektromobily.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?