S novou generací malého hatchbacku Ibiza nastává otázka, jakých karosářských variant se vlastně dočkáme. Připadá v úvahu malý sedan Cordoba?
Podle některých fanoušků Seatu by se Cordoba klidně mohla objevit znovu na trhu, ačkoliv jsme jí naposledy mohli vidět osm let zpět. Vyráběla se totiž v letech 1993–2009 a její první generace byla dokonce produkována ve variantách sedan, kombi a kupé. Po každé přitom stála základem malá Ibiza, takže s příchodem její další generace by nebylo od věci něco takového začít vyrábět.
Novinka ze Španělska přitom nabízí mnoho novinek. Prodloužil se rozvor náprav o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. V kabině je navíc oproti předchůdci o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů narostl objem kufru (na 355 litrů).
V případě nové Cordoby by navíc zvětšil zavazadelník a po odchodu modelu Exeo a uvažovaném konci Toleda se nabídka sedanů s logem Seat až nebezpečně vytrácí. Z toho důvodu přispěchal na pomoc slavný designér a kouzelník s počítačovými programy X-Tomi Design a vytvořil návrh, jak by nová Cordoba vlastně mohla vypadat.
A to nemluvíme o ostré verzi Cupra nebo GTi, které by se k povaze Cordoby hodila také. Již v dřívějších generacích se obě varianty objevily a proto by asi nebylo žádným překvapením, kdyby se jednoho dne ukázala Seat Cordoba GTi s nadupaným motorem 1.8 TSI pod kapotou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.