S novou generací malého hatchbacku Ibiza nastává otázka, jakých karosářských variant se vlastně dočkáme. Připadá v úvahu malý sedan Cordoba?
Podle některých fanoušků Seatu by se Cordoba klidně mohla objevit znovu na trhu, ačkoliv jsme jí naposledy mohli vidět osm let zpět. Vyráběla se totiž v letech 1993–2009 a její první generace byla dokonce produkována ve variantách sedan, kombi a kupé. Po každé přitom stála základem malá Ibiza, takže s příchodem její další generace by nebylo od věci něco takového začít vyrábět.
Novinka ze Španělska přitom nabízí mnoho novinek. Prodloužil se rozvor náprav o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. V kabině je navíc oproti předchůdci o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů narostl objem kufru (na 355 litrů).
V případě nové Cordoby by navíc zvětšil zavazadelník a po odchodu modelu Exeo a uvažovaném konci Toleda se nabídka sedanů s logem Seat až nebezpečně vytrácí. Z toho důvodu přispěchal na pomoc slavný designér a kouzelník s počítačovými programy X-Tomi Design a vytvořil návrh, jak by nová Cordoba vlastně mohla vypadat.
A to nemluvíme o ostré verzi Cupra nebo GTi, které by se k povaze Cordoby hodila také. Již v dřívějších generacích se obě varianty objevily a proto by asi nebylo žádným překvapením, kdyby se jednoho dne ukázala Seat Cordoba GTi s nadupaným motorem 1.8 TSI pod kapotou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.