S novou generací malého hatchbacku Ibiza nastává otázka, jakých karosářských variant se vlastně dočkáme. Připadá v úvahu malý sedan Cordoba?
Podle některých fanoušků Seatu by se Cordoba klidně mohla objevit znovu na trhu, ačkoliv jsme jí naposledy mohli vidět osm let zpět. Vyráběla se totiž v letech 1993–2009 a její první generace byla dokonce produkována ve variantách sedan, kombi a kupé. Po každé přitom stála základem malá Ibiza, takže s příchodem její další generace by nebylo od věci něco takového začít vyrábět.
Novinka ze Španělska přitom nabízí mnoho novinek. Prodloužil se rozvor náprav o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. V kabině je navíc oproti předchůdci o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů narostl objem kufru (na 355 litrů).
V případě nové Cordoby by navíc zvětšil zavazadelník a po odchodu modelu Exeo a uvažovaném konci Toleda se nabídka sedanů s logem Seat až nebezpečně vytrácí. Z toho důvodu přispěchal na pomoc slavný designér a kouzelník s počítačovými programy X-Tomi Design a vytvořil návrh, jak by nová Cordoba vlastně mohla vypadat.
A to nemluvíme o ostré verzi Cupra nebo GTi, které by se k povaze Cordoby hodila také. Již v dřívějších generacích se obě varianty objevily a proto by asi nebylo žádným překvapením, kdyby se jednoho dne ukázala Seat Cordoba GTi s nadupaným motorem 1.8 TSI pod kapotou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.