Trochu rozporuplné reakce vyvolala včerejší zpráva o novém rekordu hodně rychlého Chevroletu Camaro ZL1. Některá očekávání totiž byla rozprášena a některá ne.
Abychom vše uvedli na pravou míru, při pokusu o rychlostí rekord se čekalo, že ZL1 ze se vydá tolik síly, že překoná hranici 320 km/h. Podle posledních pokusů testovacích jezdců však máte šanci dostat se nanejvýš k 318 km/h.
A teď nastává otázka, je to hodně nebo málo? Tohle Camaro totiž není žádné ořezávátko, pod kapotou totiž pracuje pořádný benzinový osmiválec s objemem 6,2 litru a pro letošní modelový rok 2017 poskytuje výkon 650 koní a točivý moment 881 Nm.
Vše podporuje 10stupňová automatická převodovka, díky které ZL1 zrychlí z nuly na stovku za 3,5 vteřiny. Problémem však je, že podobně výkonná auta jedou o něco rychleji. Na druhou stranu, nové Camaro ZL1 zajelo slavný okruh Nurburgring o 11,67 sekund rychleji, než tomu bylo u předchůdce. To znamená, že tenhle pro někoho tučný Američan takřka dorovnal ostré BMW M4 GTS.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?