Trochu rozporuplné reakce vyvolala včerejší zpráva o novém rekordu hodně rychlého Chevroletu Camaro ZL1. Některá očekávání totiž byla rozprášena a některá ne.
Abychom vše uvedli na pravou míru, při pokusu o rychlostí rekord se čekalo, že ZL1 ze se vydá tolik síly, že překoná hranici 320 km/h. Podle posledních pokusů testovacích jezdců však máte šanci dostat se nanejvýš k 318 km/h.
A teď nastává otázka, je to hodně nebo málo? Tohle Camaro totiž není žádné ořezávátko, pod kapotou totiž pracuje pořádný benzinový osmiválec s objemem 6,2 litru a pro letošní modelový rok 2017 poskytuje výkon 650 koní a točivý moment 881 Nm.
Vše podporuje 10stupňová automatická převodovka, díky které ZL1 zrychlí z nuly na stovku za 3,5 vteřiny. Problémem však je, že podobně výkonná auta jedou o něco rychleji. Na druhou stranu, nové Camaro ZL1 zajelo slavný okruh Nurburgring o 11,67 sekund rychleji, než tomu bylo u předchůdce. To znamená, že tenhle pro někoho tučný Američan takřka dorovnal ostré BMW M4 GTS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.