Německý magazín Autobild začátkem tohoto týdne přinesl první letošní testy letních pneumatik. Ty byly v rozměru 225/50 R17 a my známe jejich vítěze a poražené.
AutoBild v rámci testu změřil brzdnou dráhu 52 různých dezénů a nejlepších 20 podrobí v nejbližších dnech dalšímu testování. První příčku drží pneumatika Continental PremiumContact 6, mezi TOP 20 se poměrně nečekaně dostaly i značky jako Falken, Uniroyal a Fulda. Až na jedinou výjimku však jde o známé a dalšími testy prověřené pneumatiky.
„I když je brzdná dráha v klasických testech jen jedním ukazatelem z mnoha, poskytuje maximálně objektivní a nejdůležitější údaj ze všech. Je jasné, že prémioví výrobci pak k vynikajícímu brzdnému výkonu přidají oproti konkurenci i delší životnost nebo lepší odolnost vůči aquaplaningu “ komentuje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a popisuje metodiku: „Pneumatiky brzdily z rychlosti 80 km/hod na mokru a ze 100 km/hod na suchu. Rozdíl mezi pneumatikami v TOP 20 pak byl až 6 metrů na mokru a 3 metry na suchu.“
Bez doporučení odešly čínské značky
Součet brzdných drah nejlepšího Continentalu je 69,9 metru. U nejhoršího dezénu ze všech - Autogrip Grip200 se toto číslo zastavilo dokonce až na 88,7 metrech. Rozdíl je tedy neuvěřitelných 18,8 metrů, tedy více než 6 přechodů pro chodce! Mezi plášti s nejhoršími výsledky vidíme i „obvyklé podezřelé“ - pneumatiky Achilles, Zeetex, Goform, Tristar nebo Formula, kdy je důležité před těmito neprověřenými značkami varovat.
S výhradami obstál i Barum
Mezi nejlepších dvacet se naopak nedostal výrobce Barum, přesto podal očekávané výsledky a umístil se ve středu pole. Mluvíme o nejoblíbenějším českém letním dezénu: Barum Bravuris 3HM s brzdnou dráhou celkem 79,7 m (na mokru: 42,1 m + na suchu: 37,6 m). Pokud by komukoliv připadal takový výsledek špatný, můžeme se domnívat, že by v menším rozměru (15 a 16 palců) dopadl lépe.
Spolu s českou značkou se ve středu pole (doporučeno s výhradami) umístili také BF Goodrich G-Grip, Nexen N´Fera SU1 nebo General Altimax Sport. Při jízdě na těchto pneumatikách platí, že by motoristé měli mít delší brzdnou dráhu neustále na vědomí.
Mezi ostatními vyčnívají značky Continental, Bridgestone a Pirelli
V úvodu jsme zmínili, že nejmenší součet brzdných drah má Continental PremiumContact 6. Na suchu však nejvíce boduje Pirelli P7 Cinturato Blue, na mokru dominují Bridgestone Turanza T001. Continental proto vyhrává především díky vyrovnaným výkonům bez ohledu na disciplínu. Pokud je pro někoho cena tím nejzásadnějším parametrem, může si vybrat i mezi TOP 20 pneumatikami.
„Zajímavou volbu může představovat Hankoook Ventus Prime3 K125, který má podobné výkony jako vítěz. I když bychom v tomto případě raději počkali na další test a větší počet disciplín, kde zpravidla více bodují prémioví výrobci,“ dodává za Pneumatiky.cz Schwangmaier.
Zkouškou projdou také náklady a jízdní komfort
I když test brzdné dráhy stojí nyní sám o sobě, nejlepších 20 dezénů bude v nejbližších dnech soupeřit v dalších disciplínách. Mezi nimi nebude chybět detailní přehled chování na suchu i mokru, jízdní komfort, očekávaný kilometrový nájezd nebo valivý odpor a související úspora nákladů. Uvidíme, jak nakonec dopadnou stupně vítězů. Druhou část testu přinese magazín Autobild začátkem března.
Pozn.: Rozměr 225/50 R17 obouvají například vozy Škoda Octavia/Yeti, Ford Galaxy/S-MAX, Peugeot 3008, Audi A5 nebo BMW X1.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.