Běžně se mu říká povinné ručení, úplně správně se ovšem jmenuje pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Co to přesně je, co obnáší jeho sjednávání a jak na něm pokud možno ušetřit?
Jak už vyplývá z jeho pojmenování, je ze zákona vaší povinností mít jej sjednané a obdobně to platí nejen v České republice, ale i ve většině ostatních států. Chrání totiž primárně třetí stranu. Ne ovšem vás, k tomuto účelu je určeno havarijní pojištění, jehož sjednání je už na ryze dobrovolné bázi.
Pokud neuposlechnete a povinné ručení mít nebudete, dopustili jste se přestupku, který se vám může poměrně dost prodražit. Hrozí vám totiž finanční postih v rozmezí pěti až čtyřiceti tisíc korun. Jedinou výjimku mají řidiči ze zahraničí, u nichž tzv. zelená karta dokládá, že vozidlo pojištěno je. U nás jsou pak z této povinnosti vyňaty složky integrovaného záchranného systému, dále Bezpečnostní informační služba a její vozidla, Ministerstvo obrany, Ministerstvo vnitra a Policie České republiky. Stihnout to musíte ideálně hned, žádná lhůta neexistuje, tak na to pozor.
Jak povinně ručit za svoje auto v praxiPovinné ručení nabízí dnes naprostá většina pojišťoven. Vy si tak musíte jednu vybrat a tam se vypravit uzavřít pojistnou smlouvu. Bezprostředně poté dostanete zelenou kartu. Ta vás od té doby bude věrně provázet na vašich cestách. Jako řidič jste totiž povinni ji mít u sebe. Pokud to neuděláte, opět vám za to hrozí nepříjemné tresty v podobě pokuty mezi 1 500 až 3 000 Kč.
Jak si vybrat tak, aby to vaše peněženka ocenilaZorientovat se v nabídce povinného ručení může být proto velmi komplikované. Abyste si udělali představu o tom, co vám jednotlivé pojišťovny nabízí, využijte internetové srovnávače. Ty vám předloží dostupné nabídky. Částky se totiž mohou citelně lišit, v konečném důsledku byste tak mohli značně přeplácet.
A jak na to? Povinné ručení se nenabízí jako kompletní hotový produkt. Cena se nejdřív musí vypočítat a vliv na ni má poměrně dost faktorů, které byste proto měli nejprve do online kalkulátoru vypsat. Tím prvním bývá objem válců, případně výkon motoru v kW. Mimo to se většina pojišťoven řídí i jinými hledisky, takže připlácet si budou majitelé starších vozů, případně i ti žijící v určitých regionech, protože vyšší riziko nehody, tedy i škody, panuje v intenzivnějším provozu, který zpravidla vládne ve velkých městech. Ovlivnit to, kolik budete platit, můžete přímo i vy. V rámci povinného ručení totiž máte možnost získat též bonus. To znamená, že pokud určitou dobu jezdíte bez nehody, můžete za to získat na povinné ručení slevu. Naopak si připlatíte, pokud častěji bouráte.
Dá se tak říci, že potřebujete údaje o vozidle a o sobě, které musíte do kalkulačky zadat, abyste se dostali k výsledku. Nemusíte samozřejmě vždy vyplnit úplně všechny, pokud si je nepamatujete, na druhou stranu čím konkrétnější budete, tím přesnější informace z internetového srovnávače dostanete.
Přes internet si navíc můžete nejen porovnat jednotlivé položky, ale také si rovnou povinné ručení zařídit. I to pomůže vaší kapse, aby z ní nemusela zmizet tak vysoká suma. Většinou totiž získáte další slevu i za sjednání online.
Druhý tip zní, sehnat si někoho, kdo se stane pojistníkem oficiálně místo vás. To platí zejména pro mladší řidiče. Což je naprosto korektní postup, pojistník totiž nemusí být ta samá osoba jako majitel vozidla. Ke starším řidičům jsou pojišťovny mnohem vstřícnější, pokládají je totiž za zkušenější. U čerstvých držitelů řidičského průkazu to tak klidně mohou být rodiče či prarodiče.
Pozor i na četnost plateb, jde o zdánlivou drobnost, která ale také může mít vliv. Lze říci, že roční platba povinného ručení vyjde na méně než ta čtvrtletní.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.