Italské Ferrari FXX nikdy nebylo určeno na běžné silnice. Jeho dovednosti mohli vyvolení poznat jen na okruhu, jenže nově se objevil kousek, s nímž může každý vyjet třeba na dálnici.
Tohle je jediné Ferrari FXX, jenž dostalo registraci pro silniční provoz. Bylo vyrobeno v roce 2008 a o dalších šest let později si jej výrobce vzal zpět do továrny. Tam byly provedeny další patřičné úpravy, takže nic nebránilo tomu, aby byl zaregistrován pro silniční provoz. Od roku 2015 tak smí tohle exkluzivní okruhové Ferrari na silnici.
Podle zpráv má FXX najeto 2 tisíce kilometrů a jeho budoucí majitel si dosyta užije benzinový dvanáctiválec s objemem 6,3 litru o výkonu 800 koní. Rudá středal pak dokáže nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhnout na maximálku 347 km/h. A tipnete si cenu? Podle potvrzené informace činí částka v přepočtu 300 milionů korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?