Italské Ferrari FXX nikdy nebylo určeno na běžné silnice. Jeho dovednosti mohli vyvolení poznat jen na okruhu, jenže nově se objevil kousek, s nímž může každý vyjet třeba na dálnici.
Tohle je jediné Ferrari FXX, jenž dostalo registraci pro silniční provoz. Bylo vyrobeno v roce 2008 a o dalších šest let později si jej výrobce vzal zpět do továrny. Tam byly provedeny další patřičné úpravy, takže nic nebránilo tomu, aby byl zaregistrován pro silniční provoz. Od roku 2015 tak smí tohle exkluzivní okruhové Ferrari na silnici.
Podle zpráv má FXX najeto 2 tisíce kilometrů a jeho budoucí majitel si dosyta užije benzinový dvanáctiválec s objemem 6,3 litru o výkonu 800 koní. Rudá středal pak dokáže nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhnout na maximálku 347 km/h. A tipnete si cenu? Podle potvrzené informace činí částka v přepočtu 300 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?