Sníh je pro řidiče nepřítelem číslo jedna, což jsme během letošní zimy již několikrát pocítili. Pokud například vyjedete se zasněženou registrační značkou nebo sněhem pokrytou karosérií vozu, zaplatíte nemalou pokutu. Jak je to ale se zakrytým dopravním značením?
Vodorovné nebo svislé dopravní značení je pod sněhem, tudíž za případnou nehodu nenesu zodpovědnost. Premisa některých řidičů, která je ale ve většině případů mylná. Začít by měl každý řidič u sebe, respektive toho, jak se při jízdě na sněhu chová. Pokud totiž z vozovky, nebo případně také ze svislé značky u vozovky, není jisté, jestli se může v daném úseku předjíždět, nepředjíždějte. ÚAMK radí, chovat se jako kdyby na silnici byla plná čára, i kdyby ve skutečnosti pod sněhem byla přerušovaná. Maximální opatrnost je v zimě velice důležitá.
Pokud přijedete na křižovatku, kde značení sice je, ale je pod vrstvou sněhu, snažte se všímat tvaru dopravní značky. Například „stůj, dej přednost v jízdě“ má tak specifické tvarování, že jej nelze přehlédnout ani pod bílou pokrývkou. Samozřejmě to platí i o dalších tabulích, takže je v daný okamžik jasné, jak by se měl řidič zachovat.
Nakonec ale stejně může nastat situace, kdy dojde k nehodě, jelikož značení bylo překryté sněhem. Pak je dobré situaci v daný okamžik po havárii vyfotografovat, aby pro další jednání jak s policií, tak například pojišťovnou, bylo zjevné, že řidič nenese odpovědnost za danou havárii, protože se neměl podle čeho orientovat. V zákoně takovou situaci skutečně najdeme, musí ji ale potvrdit policie, přivolaná na místo nehody. A právě pro ni je dobré mít připravenou i případnou fotodokumentaci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.