Nehoda kvůli zasněženým značkám. Kdo za ni může?

ar6, 8. února 2017, 11:03 Google+

Sníh je pro řidiče nepřítelem číslo jedna, což jsme během letošní zimy již několikrát pocítili. Pokud například vyjedete se zasněženou registrační značkou nebo sněhem pokrytou karosérií vozu, zaplatíte nemalou pokutu. Jak je to ale se zakrytým dopravním značením?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V létě je dopravní značky čitelná, ale jak se chovat v zimě?

V létě je dopravní značky čitelná, ale jak se chovat v zimě? | foto: Pexels.com

Sdílejte článek

Vodorovné nebo svislé dopravní značení je pod sněhem, tudíž za případnou nehodu nenesu zodpovědnost. Premisa některých řidičů, která je ale ve většině případů mylná. Začít by měl každý řidič u sebe, respektive toho, jak se při jízdě na sněhu chová. Pokud totiž z vozovky, nebo případně také ze svislé značky u vozovky, není jisté, jestli se může v daném úseku předjíždět, nepředjíždějte. ÚAMK radí, chovat se jako kdyby na silnici byla plná čára, i kdyby ve skutečnosti pod sněhem byla přerušovaná. Maximální opatrnost je v zimě velice důležitá.

Pokud přijedete na křižovatku, kde značení sice je, ale je pod vrstvou sněhu, snažte se všímat tvaru dopravní značky. Například „stůj, dej přednost v jízdě“ má tak specifické tvarování, že jej nelze přehlédnout ani pod bílou pokrývkou. Samozřejmě to platí i o dalších tabulích, takže je v daný okamžik jasné, jak by se měl řidič zachovat.

Nakonec ale stejně může nastat situace, kdy dojde k nehodě, jelikož značení bylo překryté sněhem. Pak je dobré situaci v daný okamžik po havárii vyfotografovat, aby pro další jednání jak s policií, tak například pojišťovnou, bylo zjevné, že řidič nenese odpovědnost za danou havárii, protože se neměl podle čeho orientovat. V zákoně takovou situaci skutečně najdeme, musí ji ale potvrdit policie, přivolaná na místo nehody. A právě pro ni je dobré mít připravenou i případnou fotodokumentaci.

Vytisknout

Diskuze: Nehoda kvůli zasněženým značkám. Kdo za ni může?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Rozlomená Nissan Navara

Máte Nissan Navara? Pak se modlete, ať se vám nerozlomí

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud