Sníh je pro řidiče nepřítelem číslo jedna, což jsme během letošní zimy již několikrát pocítili. Pokud například vyjedete se zasněženou registrační značkou nebo sněhem pokrytou karosérií vozu, zaplatíte nemalou pokutu. Jak je to ale se zakrytým dopravním značením?
Vodorovné nebo svislé dopravní značení je pod sněhem, tudíž za případnou nehodu nenesu zodpovědnost. Premisa některých řidičů, která je ale ve většině případů mylná. Začít by měl každý řidič u sebe, respektive toho, jak se při jízdě na sněhu chová. Pokud totiž z vozovky, nebo případně také ze svislé značky u vozovky, není jisté, jestli se může v daném úseku předjíždět, nepředjíždějte. ÚAMK radí, chovat se jako kdyby na silnici byla plná čára, i kdyby ve skutečnosti pod sněhem byla přerušovaná. Maximální opatrnost je v zimě velice důležitá.
Pokud přijedete na křižovatku, kde značení sice je, ale je pod vrstvou sněhu, snažte se všímat tvaru dopravní značky. Například „stůj, dej přednost v jízdě“ má tak specifické tvarování, že jej nelze přehlédnout ani pod bílou pokrývkou. Samozřejmě to platí i o dalších tabulích, takže je v daný okamžik jasné, jak by se měl řidič zachovat.
Nakonec ale stejně může nastat situace, kdy dojde k nehodě, jelikož značení bylo překryté sněhem. Pak je dobré situaci v daný okamžik po havárii vyfotografovat, aby pro další jednání jak s policií, tak například pojišťovnou, bylo zjevné, že řidič nenese odpovědnost za danou havárii, protože se neměl podle čeho orientovat. V zákoně takovou situaci skutečně najdeme, musí ji ale potvrdit policie, přivolaná na místo nehody. A právě pro ni je dobré mít připravenou i případnou fotodokumentaci.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?