Sníh je pro řidiče nepřítelem číslo jedna, což jsme během letošní zimy již několikrát pocítili. Pokud například vyjedete se zasněženou registrační značkou nebo sněhem pokrytou karosérií vozu, zaplatíte nemalou pokutu. Jak je to ale se zakrytým dopravním značením?
Vodorovné nebo svislé dopravní značení je pod sněhem, tudíž za případnou nehodu nenesu zodpovědnost. Premisa některých řidičů, která je ale ve většině případů mylná. Začít by měl každý řidič u sebe, respektive toho, jak se při jízdě na sněhu chová. Pokud totiž z vozovky, nebo případně také ze svislé značky u vozovky, není jisté, jestli se může v daném úseku předjíždět, nepředjíždějte. ÚAMK radí, chovat se jako kdyby na silnici byla plná čára, i kdyby ve skutečnosti pod sněhem byla přerušovaná. Maximální opatrnost je v zimě velice důležitá.
Pokud přijedete na křižovatku, kde značení sice je, ale je pod vrstvou sněhu, snažte se všímat tvaru dopravní značky. Například „stůj, dej přednost v jízdě“ má tak specifické tvarování, že jej nelze přehlédnout ani pod bílou pokrývkou. Samozřejmě to platí i o dalších tabulích, takže je v daný okamžik jasné, jak by se měl řidič zachovat.
Nakonec ale stejně může nastat situace, kdy dojde k nehodě, jelikož značení bylo překryté sněhem. Pak je dobré situaci v daný okamžik po havárii vyfotografovat, aby pro další jednání jak s policií, tak například pojišťovnou, bylo zjevné, že řidič nenese odpovědnost za danou havárii, protože se neměl podle čeho orientovat. V zákoně takovou situaci skutečně najdeme, musí ji ale potvrdit policie, přivolaná na místo nehody. A právě pro ni je dobré mít připravenou i případnou fotodokumentaci.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?