Především majitelé sportovních aut se mnohdy neudrží na uzdě a skončí mimo silnici. Tenhle případ řidiče nové Audi R8 je ale trošku unikátní.
Ten totiž skončil nejen mimo silnici, ale rovnou i v jezeře. Vše se stalo v Nizozemsku, kde není ničím zvláštním, když podél silnice vede řeka či vodní kanál. To si asi neuvědomil majitel tohoto žlutého Audi R8 V10 Plus z nějakého důvodu ztratil kontrolu nad vozem.
Výsledek vidíte sami. Možná jen přehnal nájezdovou rychlost do zatáčky, možná nedobrzdil, každopádně ze svého auta nedopatřením udělal ponorku s desetiválcem v útrobách. Naštěstí, že řidič vše přežil a nic se mu nestalo. To samé se ale nedá říct o autě samotném.
Nehoda se stala jižně od Amsterdamu a Audi na snímcích zalétlo do řeky se jménem Angstel. Majitele teď čekají jednání s pojišťovnou a servisem, kdy snad může doufat, že tohle nebude totálka. R8 je plná elektroniky a stačí pár zkratů a cena za opravu bude skokově růst.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.