Zatímco my máme v ČR tajné policejní Škody Octavie třetí generace, rumunští policisté si pro dohled na silnicích zvolili naprosto něco jiného. Ve znaku je Alfa Romeo a tyhle vozy nejsou žádná ořezávátka.
Rumunská policie chtěla pro svůj vozový park něco silného, s pohonem všech čtyř kol a zážehovým motorem. Ve výběru byla celá plejáda modelů, ale jen jeden se mohl dostat do finálového kola. Tím vyvoleným byla pro někoho nová Alfa Romeo Giulia v rychlé specifikaci Veloce.
Prakticky se zde díváme na druhou nejvýkonnější verzi. Ta obnáší přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 280 koní a točivém momentu 400 Nm. Výkon jde na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku a jsme si jisti, že tenhle služebák si Rumuni užijí. Vůz totiž zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy a rozjede se až na 240 km/h.
Jelikož se jedná o policejní vůz, v jeho výbavě najdeme plno prvků. Nelze se tak divit, že kromě LED majáků a vysílaček najdeme v seznamu výbavy například adaptivní tempomat s brzdnou funkcí, systém pro hlídání jízdních pruhů anebo speciální úložný box na zbraně. Nechybí patřičné zbarvení karoserie, to aby všichni věděli, s kým mají tu čest.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.