Zatímco my máme v ČR tajné policejní Škody Octavie třetí generace, rumunští policisté si pro dohled na silnicích zvolili naprosto něco jiného. Ve znaku je Alfa Romeo a tyhle vozy nejsou žádná ořezávátka.
Rumunská policie chtěla pro svůj vozový park něco silného, s pohonem všech čtyř kol a zážehovým motorem. Ve výběru byla celá plejáda modelů, ale jen jeden se mohl dostat do finálového kola. Tím vyvoleným byla pro někoho nová Alfa Romeo Giulia v rychlé specifikaci Veloce.
Prakticky se zde díváme na druhou nejvýkonnější verzi. Ta obnáší přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 280 koní a točivém momentu 400 Nm. Výkon jde na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku a jsme si jisti, že tenhle služebák si Rumuni užijí. Vůz totiž zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy a rozjede se až na 240 km/h.
Jelikož se jedná o policejní vůz, v jeho výbavě najdeme plno prvků. Nelze se tak divit, že kromě LED majáků a vysílaček najdeme v seznamu výbavy například adaptivní tempomat s brzdnou funkcí, systém pro hlídání jízdních pruhů anebo speciální úložný box na zbraně. Nechybí patřičné zbarvení karoserie, to aby všichni věděli, s kým mají tu čest.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?