Je to pár dní zpět, kdy skončila produkce sedmé generace Rolls-Royce Phantom a nyní se dostaly na svět snímky posledního vyrobeného exempláře. Ten svou výbavou připomíná velkou luxusní loď.
Jeho objednavatel se totiž inspiroval u zaoceánských lodí a tak si jej nechal poznamenat námořními motivy. Díky tomu zde máme unikátní namodralý lak karoserie, palubní desku s hodinami s klasickým lodním designem, obroučky s různými časovými zónami a kresbu opravdové zaoceánské lodi ze 30. let minulého století.
Hodně zajímavé jsou mořské vlny naznačené na koženém čalounění sedadel. Očekávaným prvkem jsou taktéž speciální koberečky z jehněčí kůže. Mimochodem, soška Ecstasy of Spirit na přídi byla vyrobena ze stříbra. Co se však nezměnilo, je technika pod kapotou.
Pořád je zde 6,75litrový atmosférický dvanáctiválec s výkonem 460 koní a s 720 Nm točivého momentu. I tak se ale víc jak pětimetrová "loď" dostane z nuly na stovku za 6,1 sekundy. Nejvyšší rychlost olízne hranici 240 km/h. A jaká je cenovka konkrétního kusu? Tu Rolls-Royce logicky neřekl, jedná se o limitovaný jediný kus pro určitého majitele, takže troška tajemství není od věci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?