Před pár dny bylo v Mnichově nafoceno BMW jedničkové řady s karoserií sedan. To nebylo nic extra, kdyby se tenhle model neprodával jen v Číně.
Od jeho premiéry loni v listopadu uběhl nějaký ten čas, ale jedničkový sedan se prodává jen na čínskému trhu. Společně se snímkem se ale můžete přesvědčit, že novinka kódovým označením F52 nejspíše bude dostupná i v Evropě.
BMW se bálo uvedení do Evropy z důvodu, že zde není pro vůz dostatečně velký trh. Dvojková řada by pak mohla být díky jedničce do jisté míry ohrožena. Na druhou stranu, konkurenční Mercedes-Benz hodlá v budoucnosti nabídnout něco podobného, jako je právě jedničkový sedan.
Jedničkové BMW se vyrábí ve verzích 118i, 120i a 125i s výkonem 136, 184 a 231 koní. Každopádně nafocený kousek v Mnichově něco značí. Otázkou je, co nakonec výrobce vymyslel a zda se jednička v sedanu objeví v nabídce také pro Evropany.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.