Z výrobní linky závodu ve francouzském městě Flins začaly sjíždět první nové Nissany Micra. Po sedmileté pauze se navíc výroba modelu Micra vrací do Evropy.
Micra páté generace se vyznačuje ještě výraznějším designem, přepracovaným interiérem a samozřejmě novou paletou pohonných jednotek. První dodávky vozů prodejcům Nissan i zákazníkům se na hlavních evropských trzích rozeběhnou v první polovině února. Prodej v České republice následně začne v dubnu.
Model Micra se v Evropě začal poprvé prodávat v roce 1983 a je modelem, který se s více než sedmi miliony celosvětově prodanými kusy od své konkurence značně odlišuje. Pátá generace vrací Micru do samého srdce evropského segmentu hatchbacků třídy B.
Nový Nissan Micra se vyrábí ve francouzském městě Flins, v závodě, který provozuje alianční partner Nissanu – automobilka Renault. Nová Micra je prvním osobním Nissanem, který se vyrábí v evropském závodě společnosti Renault. Vůz je postaven na upravené verzi platformy Nissan s názvem „V-platform“.
Závod u města Flins, které leží západně od Paříže, má s výrobou hatchbacků pro evropský trh rozsáhlé zkušenosti. Rozkládá se na ploše 237 hektarů, byl otevřen už v roce 1952, jde tak o nejdéle fungující závod, ve kterém Renault Group vyrábí automobily. V současné době se zde vyrábí modely Renault Clio a Renault Zoe.
Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu řekl: „Zahájení výroby zcela nové Micry je okamžikem, který si zaslouží oslavu. Výroba nové Micry totiž ztělesňuje spolupráci v Alianci Renault-Nissan.“ Dále ještě dodal: „Tím, že jsme se zaměřili na současné požadavky a budoucí očekávání našich zákazníků, jsme posunuli evropský segment kompaktních vozů na novou úroveň. Zcela nová Micra je výjimečný vůz, který se vyznačuje výrazným designem, moderním interiérem a výbornými jízdními vlastnostmi.“
Nový Nissan Micra navíc nabídne prvky výbavy, mezi něž patří například inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu – bezpečnostní systém, který dokáže Micru v případě potřeby citlivými korekcemi vrátit do správného směru jízdy. Nechybí ani audiosystém BOSE Personal, který obsahuje reproduktory zabudované do hlavové opěrky řidiče. Řidiči tak poskytuje výjimečný panoramatický zvukový zážitek.
Pod kapotou nové Micry najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 k) s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a naftová patnáctistovka o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.