Z výrobní linky závodu ve francouzském městě Flins začaly sjíždět první nové Nissany Micra. Po sedmileté pauze se navíc výroba modelu Micra vrací do Evropy.
Micra páté generace se vyznačuje ještě výraznějším designem, přepracovaným interiérem a samozřejmě novou paletou pohonných jednotek. První dodávky vozů prodejcům Nissan i zákazníkům se na hlavních evropských trzích rozeběhnou v první polovině února. Prodej v České republice následně začne v dubnu.
Model Micra se v Evropě začal poprvé prodávat v roce 1983 a je modelem, který se s více než sedmi miliony celosvětově prodanými kusy od své konkurence značně odlišuje. Pátá generace vrací Micru do samého srdce evropského segmentu hatchbacků třídy B.
Nový Nissan Micra se vyrábí ve francouzském městě Flins, v závodě, který provozuje alianční partner Nissanu – automobilka Renault. Nová Micra je prvním osobním Nissanem, který se vyrábí v evropském závodě společnosti Renault. Vůz je postaven na upravené verzi platformy Nissan s názvem „V-platform“.
Závod u města Flins, které leží západně od Paříže, má s výrobou hatchbacků pro evropský trh rozsáhlé zkušenosti. Rozkládá se na ploše 237 hektarů, byl otevřen už v roce 1952, jde tak o nejdéle fungující závod, ve kterém Renault Group vyrábí automobily. V současné době se zde vyrábí modely Renault Clio a Renault Zoe.
Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu řekl: „Zahájení výroby zcela nové Micry je okamžikem, který si zaslouží oslavu. Výroba nové Micry totiž ztělesňuje spolupráci v Alianci Renault-Nissan.“ Dále ještě dodal: „Tím, že jsme se zaměřili na současné požadavky a budoucí očekávání našich zákazníků, jsme posunuli evropský segment kompaktních vozů na novou úroveň. Zcela nová Micra je výjimečný vůz, který se vyznačuje výrazným designem, moderním interiérem a výbornými jízdními vlastnostmi.“
Nový Nissan Micra navíc nabídne prvky výbavy, mezi něž patří například inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu – bezpečnostní systém, který dokáže Micru v případě potřeby citlivými korekcemi vrátit do správného směru jízdy. Nechybí ani audiosystém BOSE Personal, který obsahuje reproduktory zabudované do hlavové opěrky řidiče. Řidiči tak poskytuje výjimečný panoramatický zvukový zážitek.
Pod kapotou nové Micry najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 k) s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a naftová patnáctistovka o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?