Z výrobní linky závodu ve francouzském městě Flins začaly sjíždět první nové Nissany Micra. Po sedmileté pauze se navíc výroba modelu Micra vrací do Evropy.
Micra páté generace se vyznačuje ještě výraznějším designem, přepracovaným interiérem a samozřejmě novou paletou pohonných jednotek. První dodávky vozů prodejcům Nissan i zákazníkům se na hlavních evropských trzích rozeběhnou v první polovině února. Prodej v České republice následně začne v dubnu.
Model Micra se v Evropě začal poprvé prodávat v roce 1983 a je modelem, který se s více než sedmi miliony celosvětově prodanými kusy od své konkurence značně odlišuje. Pátá generace vrací Micru do samého srdce evropského segmentu hatchbacků třídy B.
Nový Nissan Micra se vyrábí ve francouzském městě Flins, v závodě, který provozuje alianční partner Nissanu – automobilka Renault. Nová Micra je prvním osobním Nissanem, který se vyrábí v evropském závodě společnosti Renault. Vůz je postaven na upravené verzi platformy Nissan s názvem „V-platform“.
Závod u města Flins, které leží západně od Paříže, má s výrobou hatchbacků pro evropský trh rozsáhlé zkušenosti. Rozkládá se na ploše 237 hektarů, byl otevřen už v roce 1952, jde tak o nejdéle fungující závod, ve kterém Renault Group vyrábí automobily. V současné době se zde vyrábí modely Renault Clio a Renault Zoe.
Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu řekl: „Zahájení výroby zcela nové Micry je okamžikem, který si zaslouží oslavu. Výroba nové Micry totiž ztělesňuje spolupráci v Alianci Renault-Nissan.“ Dále ještě dodal: „Tím, že jsme se zaměřili na současné požadavky a budoucí očekávání našich zákazníků, jsme posunuli evropský segment kompaktních vozů na novou úroveň. Zcela nová Micra je výjimečný vůz, který se vyznačuje výrazným designem, moderním interiérem a výbornými jízdními vlastnostmi.“
Nový Nissan Micra navíc nabídne prvky výbavy, mezi něž patří například inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu – bezpečnostní systém, který dokáže Micru v případě potřeby citlivými korekcemi vrátit do správného směru jízdy. Nechybí ani audiosystém BOSE Personal, který obsahuje reproduktory zabudované do hlavové opěrky řidiče. Řidiči tak poskytuje výjimečný panoramatický zvukový zážitek.
Pod kapotou nové Micry najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 k) s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a naftová patnáctistovka o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?