Povinnému ručení se nevyhnete, každý řidič automobilu ho musí mít sjednané. A to ještě před tím, než se poprvé se svým vozem vydá na silnice. Náš článek vás seznámí s faktory, které výši povinného ručení ovlivňují. A na konci se také dozvíte, co je vlastně při výběru povinného ručení nejdůležitější.
Připadá vám někdy že za své povinné ručení platíte zbytečně moc peněz? Až se vás příště zmocní tento pocit, vzpomeňte si na majitele luxusního automobilu Lamborghini Gallardo. Tento pán platí okolo 70 tisíc korun ročně. A na druhé straně najdeme další extrém, kdy za přípojný vozík zaplatíte okolo 50 korun. A kde se v tomto rozmezí nacházíte vy? Statistiky prozrazují, že Češi za své povinné ručení platí okolo 3 000 Kč. Na čem to záleží? Na mnoha faktorech:
Jak dlouho jezdíte? Jaký typ vozu vlastníte? Už jste někdy bourali? Chcete připojištění skel? U které pojišťovny máte povinné ručení uzavřené? Sjednáte si povinné ruční online? A podobně. Na objemu záleží! Ale ne vždy...Logika nám napovídá, že čím je objem motoru vyšší, tím nepříjemnější je i částka za povinné ručení. Ale ne nutně. Některé pojišťovny nabízí levnější pojištění pro auta s objemem 1,3 a 1,4 než u jejich slabších variant. Proč? Těchto aut jezdí totiž nejvíce a konkurenční boj pojišťoven nám lehce pozměnil pravidla.
Nemáte zkušenosti? Zaplaťte za toKdyž se nepyšníte letitou zkušeností za volantem, představujete větší riziko. A z toho důvodu je vaše pojištění o něco dražší, než by se vám asi líbilo. Ale s najetými kilometry se částka za vaše povinné ručení bude zmenšovat a zmenšovat. Tedy alespoň v případě, že vaše najeté kilometry budou bez nehod. Někteří řidiči začátečníci tento fakt obcházejí tím, že své povinné pojištění napíšou na tatínka, strýce nebo dědečka. Jedná se o rychlé ušetření peněz, ale podívejte se na celou situaci v širším kontextu. V očích pojišťovny pak budete “začátečníkem” věčně.
Jde vážně jen o peníze?Nejde. Své povinné ručení si vybírejte moudře a dívejte se na něj v širším kontextu. Například ČSOB Pojišťovna mimo aktuální 25% slevu nabízí také další výhody:
Úrazové připojištění řidiče až do 300 000 Kč Vysoké limity Úrazové pojištění řidiče a jeho osobních věcí v ceně Asistenční služby Pojištění škod na vlastním vozidle (maximálně 10 000 Kč)Poslední bod našeho článku se skrývá v tom, že výši povinného ručení také ovlivňuje váš úsudek. Můžete najít to nejlevnější, ale opravdu vám pomůže, když to budete potřebovat?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?