Věděli jste o tom, že existuje také anketa Evropské Gay auto roku? Možná budete překvapeni, ale tahle bláznivá soutěž je na světě již od roku 2005 a my známe vítěze pro rok 2017.
To si ukořistil italský Fiat 124 Spider, který vystřídal na první příčce loňského vítěze Mazdu MX-5. O to víc může někoho zarazit, že v této anketě vyhrál také Ford Mustang anebo Citroën DS3 Cabrio. Tohle že by byla auta pro gaye? No, nechme to raději bez komentáře.
Každopádně vítězství Fiatu 124 Spider není zas tak překvapivým. Fiat se totiž může chlubit již několika vítězstvími. Konkrétně v letech 2008 a 2010 vyhrál anketu model 500. Ostatně, Gay auto roku je obecně nacpáno auty z italského koncernu FCA.
Vítězství si totiž v loňských letech odnesla také Alfy Romeo Spider a MiTo. Celá soutěž o nej Gay auto roku má pak zásadní pravdilo. Nominovaná auta musejí být novinkou na trhu od 1. ledna do 31. prosince předchozího roku. O vše se stará francouzská agentura Ledorga a vítěze zvolilo takřka šest stovek lidí z řad veřejnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.