Věděli jste o tom, že existuje také anketa Evropské Gay auto roku? Možná budete překvapeni, ale tahle bláznivá soutěž je na světě již od roku 2005 a my známe vítěze pro rok 2017.
To si ukořistil italský Fiat 124 Spider, který vystřídal na první příčce loňského vítěze Mazdu MX-5. O to víc může někoho zarazit, že v této anketě vyhrál také Ford Mustang anebo Citroën DS3 Cabrio. Tohle že by byla auta pro gaye? No, nechme to raději bez komentáře.
Každopádně vítězství Fiatu 124 Spider není zas tak překvapivým. Fiat se totiž může chlubit již několika vítězstvími. Konkrétně v letech 2008 a 2010 vyhrál anketu model 500. Ostatně, Gay auto roku je obecně nacpáno auty z italského koncernu FCA.
Vítězství si totiž v loňských letech odnesla také Alfy Romeo Spider a MiTo. Celá soutěž o nej Gay auto roku má pak zásadní pravdilo. Nominovaná auta musejí být novinkou na trhu od 1. ledna do 31. prosince předchozího roku. O vše se stará francouzská agentura Ledorga a vítěze zvolilo takřka šest stovek lidí z řad veřejnosti.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?