Letošní ročník autosalonu v Detroitu ukázal řadu velmi krásných novinek a právě zde došlo na finále ankety auto roku v Severní Americe. Přes záplavu silné konkurence se slavným jmény jí ale vyhrál typicky domácí vůz.
Absolutním vítězem se stal Chevrolet Bolt, který převálcoval například nové Volvo S90 nebo Genesis G90. Právě Bolt je pro Američany malý elektrický hatchback za rozumnou cenu. Díky svému ústrojí, které obnáší baterie s kapacitou 60 kWh a elektromotor o výkonu 203 koní a točivém momentu 361 Nm, totiž nabídne dojezd okolo 380 kilometrů.
Dalším vítězem ankety se pak stala Honda Ridgeline, jež si odnesla titul Truck of the Year. Ta dokázala porazit Ford Super Duty a Nissan Titan. Kategorii Utility car of the Year vyhrál další "Američan", kterým je domácí Chrysler Pacifica. Před ním se musel sklonit například loni uvedený Jaguar F-Pace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.