Vůbec poprvé v historii se ve Švédsku domácí automobilka Volvo nedostala na první místo v prodejích svých aut. Prodejní žebříček narušil výrobce Volkswagen.
Hlavní podíl na změně prodejních statistik má model Golf. Ten z počtu nových prodaných aut ukrojil 5,9 procenta, což je oproti Volvu s jeho 5,7 procenty o maličko méně. I tak je to pro švédského výrobce šok. Poslední druhou příčku totiž zažilo v roce 1962, od té chvíle se vždy pravidelně umisťovalo na prvním místě.
Humorné je, že tenkrát se Volvo nechalo sesadit opět značkou Volkswagen, který tehdy prodával první generaci původního Beetla. Zajímavostí je také fakt, že celých 21,5 procenta vozidel na švédských silnicí nese nam přídi odznak značky Volvo.
Oproti tomu se loni až příliš skandální Volkswagen může chlubit 15,7 procenty. I tak je ale VW za minulý rok nejprodávanějším, což je s podivem vzhledem k jeho aféře Dieselgate. Ta pošramotila jméno celému koncernu Volkswagen snad po celém světě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?