Vůbec poprvé v historii se ve Švédsku domácí automobilka Volvo nedostala na první místo v prodejích svých aut. Prodejní žebříček narušil výrobce Volkswagen.
Hlavní podíl na změně prodejních statistik má model Golf. Ten z počtu nových prodaných aut ukrojil 5,9 procenta, což je oproti Volvu s jeho 5,7 procenty o maličko méně. I tak je to pro švédského výrobce šok. Poslední druhou příčku totiž zažilo v roce 1962, od té chvíle se vždy pravidelně umisťovalo na prvním místě.
Humorné je, že tenkrát se Volvo nechalo sesadit opět značkou Volkswagen, který tehdy prodával první generaci původního Beetla. Zajímavostí je také fakt, že celých 21,5 procenta vozidel na švédských silnicí nese nam přídi odznak značky Volvo.
Oproti tomu se loni až příliš skandální Volkswagen může chlubit 15,7 procenty. I tak je ale VW za minulý rok nejprodávanějším, což je s podivem vzhledem k jeho aféře Dieselgate. Ta pošramotila jméno celému koncernu Volkswagen snad po celém světě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.