Hlavní podíl na změně prodejních statistik má model Golf. Ten z počtu nových prodaných aut ukrojil 5,9 procenta, což je oproti Volvu s jeho 5,7 procenty o maličko méně. I tak je to pro švédského výrobce šok. Poslední druhou příčku totiž zažilo v roce 1962, od té chvíle se vždy pravidelně umisťovalo na prvním místě.
Humorné je, že tenkrát se Volvo nechalo sesadit opět značkou Volkswagen, který tehdy prodával první generaci původního Beetla. Zajímavostí je také fakt, že celých 21,5 procenta vozidel na švédských silnicí nese nam přídi odznak značky Volvo.
Oproti tomu se loni až příliš skandální Volkswagen může chlubit 15,7 procenty. I tak je ale VW za minulý rok nejprodávanějším, což je s podivem vzhledem k jeho aféře Dieselgate. Ta pošramotila jméno celému koncernu Volkswagen snad po celém světě.