Osmdesátá a devadesátá léta minulého století byla plná kultovních a hlavně opravdu sportovních automobilů. Jeden z nich jde v únoru do dražby a má logo Renaultu. O co jde?
Znalci už jen podle fotky poznali, že tohle je zběsilý Renault 5 Turbo druhé generace. Podle všeho má najeto jen 5,9 tisíce kilometrů a je v dokonalém stavu. Karoserie vypadá skoro jak nová, navíc efektní body kit dodává téhle zadokolkové krabičce patřičný šmrnc.
Počítá se také s tím, že budoucí majitel bude umět perfektně řídit, jelikož tohle vozítko disponuje motorem vzadu a pohonem zadních kol. Rok výroby je 1983 a případní zájemci se mohu dostavit do aukční síně RM Sotheby´s v Paříži.
Duležitou zprávou je, že pod kapotou pracuje stále originální přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka. Zadní náhon, výkon 160 koní a pětistupňová manuální převodovka jsou zárukou, že s tímhle prckem se budete bavit mnohem více, než třeba s novým Cliem RS v automatu a s pohonem přední nápravy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?