Osmdesátá a devadesátá léta minulého století byla plná kultovních a hlavně opravdu sportovních automobilů. Jeden z nich jde v únoru do dražby a má logo Renaultu. O co jde?
Znalci už jen podle fotky poznali, že tohle je zběsilý Renault 5 Turbo druhé generace. Podle všeho má najeto jen 5,9 tisíce kilometrů a je v dokonalém stavu. Karoserie vypadá skoro jak nová, navíc efektní body kit dodává téhle zadokolkové krabičce patřičný šmrnc.
Počítá se také s tím, že budoucí majitel bude umět perfektně řídit, jelikož tohle vozítko disponuje motorem vzadu a pohonem zadních kol. Rok výroby je 1983 a případní zájemci se mohu dostavit do aukční síně RM Sotheby´s v Paříži.
Duležitou zprávou je, že pod kapotou pracuje stále originální přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka. Zadní náhon, výkon 160 koní a pětistupňová manuální převodovka jsou zárukou, že s tímhle prckem se budete bavit mnohem více, než třeba s novým Cliem RS v automatu a s pohonem přední nápravy.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?