Osmdesátá a devadesátá léta minulého století byla plná kultovních a hlavně opravdu sportovních automobilů. Jeden z nich jde v únoru do dražby a má logo Renaultu. O co jde?
Znalci už jen podle fotky poznali, že tohle je zběsilý Renault 5 Turbo druhé generace. Podle všeho má najeto jen 5,9 tisíce kilometrů a je v dokonalém stavu. Karoserie vypadá skoro jak nová, navíc efektní body kit dodává téhle zadokolkové krabičce patřičný šmrnc.
Počítá se také s tím, že budoucí majitel bude umět perfektně řídit, jelikož tohle vozítko disponuje motorem vzadu a pohonem zadních kol. Rok výroby je 1983 a případní zájemci se mohu dostavit do aukční síně RM Sotheby´s v Paříži.
Duležitou zprávou je, že pod kapotou pracuje stále originální přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka. Zadní náhon, výkon 160 koní a pětistupňová manuální převodovka jsou zárukou, že s tímhle prckem se budete bavit mnohem více, než třeba s novým Cliem RS v automatu a s pohonem přední nápravy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?