Osmdesátá a devadesátá léta minulého století byla plná kultovních a hlavně opravdu sportovních automobilů. Jeden z nich jde v únoru do dražby a má logo Renaultu. O co jde?
Znalci už jen podle fotky poznali, že tohle je zběsilý Renault 5 Turbo druhé generace. Podle všeho má najeto jen 5,9 tisíce kilometrů a je v dokonalém stavu. Karoserie vypadá skoro jak nová, navíc efektní body kit dodává téhle zadokolkové krabičce patřičný šmrnc.
Počítá se také s tím, že budoucí majitel bude umět perfektně řídit, jelikož tohle vozítko disponuje motorem vzadu a pohonem zadních kol. Rok výroby je 1983 a případní zájemci se mohu dostavit do aukční síně RM Sotheby´s v Paříži.
Duležitou zprávou je, že pod kapotou pracuje stále originální přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka. Zadní náhon, výkon 160 koní a pětistupňová manuální převodovka jsou zárukou, že s tímhle prckem se budete bavit mnohem více, než třeba s novým Cliem RS v automatu a s pohonem přední nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.