Majitelé vozidel Bentley si ke konci roku mohou udělat novou radost. Tou je speciální edice modelu Continental GT s názvem Black Edition.
Černá edice ale není zas tak černá, jak by název mohl napovídat. Vůz se nabízí jako kupé a kabriolet a jedná se o specifikaci V8 S. Nenechte se ale zmást, černý odstín totiž najdete na rámečcích oken, čelní masce anebo na kolech o rozměru 21".
Brzdové třmeny se pak mohou blýsknout červeným odstínem, ovšem černý lak je zde také k dispozici. Mnohem zajímavější je možnost barvy bočních prahů a zadního difuzoru. Kromě černé si může zákazník zvolit laky Beluga, St. James‘ Red, Hallmark a Cyber Yellow.
Ani kabina nebyla s příchodem nové edice Black ochuzena o nové prvky. Mezi ně se řadí speciální sedadla GT Design. Ty jsou dílem divize Mulliner a jejich některé části nesou barvu, kterou najdeme na karoserii vozu. A co se ukrývá pod kapotou? Vzhledem k označení GT V8 S asi není těžké uhodnout, že se jedná o pořádný benzinový osmiválec.
Čyřlitrový agregát disponuje výkonem 528 koní a 680 Nm točivého momentu, přičemž ve standardu čekejme vždy osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Není pak divu, že verze kupé dá stovku za 4,5 sekundy, maximálka končí u 309 km/h. Otevřený kabriolet je o pár setin a kilometrů za hodinu pomalejší, ovšem komu by to vadilo, že?
Pokud se ptáte na cenu, ta je zatím neznámá. Případní zájemci si tak mohou jedině zavolat přímo do Bentley a zeptat se, na kolik by nový "černý" Bentley mohl přijít.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?