Majitelé vozidel Bentley si ke konci roku mohou udělat novou radost. Tou je speciální edice modelu Continental GT s názvem Black Edition.
Černá edice ale není zas tak černá, jak by název mohl napovídat. Vůz se nabízí jako kupé a kabriolet a jedná se o specifikaci V8 S. Nenechte se ale zmást, černý odstín totiž najdete na rámečcích oken, čelní masce anebo na kolech o rozměru 21".
Brzdové třmeny se pak mohou blýsknout červeným odstínem, ovšem černý lak je zde také k dispozici. Mnohem zajímavější je možnost barvy bočních prahů a zadního difuzoru. Kromě černé si může zákazník zvolit laky Beluga, St. James‘ Red, Hallmark a Cyber Yellow.
Ani kabina nebyla s příchodem nové edice Black ochuzena o nové prvky. Mezi ně se řadí speciální sedadla GT Design. Ty jsou dílem divize Mulliner a jejich některé části nesou barvu, kterou najdeme na karoserii vozu. A co se ukrývá pod kapotou? Vzhledem k označení GT V8 S asi není těžké uhodnout, že se jedná o pořádný benzinový osmiválec.
Čyřlitrový agregát disponuje výkonem 528 koní a 680 Nm točivého momentu, přičemž ve standardu čekejme vždy osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Není pak divu, že verze kupé dá stovku za 4,5 sekundy, maximálka končí u 309 km/h. Otevřený kabriolet je o pár setin a kilometrů za hodinu pomalejší, ovšem komu by to vadilo, že?
Pokud se ptáte na cenu, ta je zatím neznámá. Případní zájemci si tak mohou jedině zavolat přímo do Bentley a zeptat se, na kolik by nový "černý" Bentley mohl přijít.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?