S tuningem vozu se často méně majetní majitelé snaží ušetřit na vše možném. I proto vyhledávají sportovní doplňky za rozumnou cenu. Jedním z nich jsou také bezpečností pásy světoznámých značek, které ale mnohdy nejsou pravými originály, za to jsou o něco levnější.
Kdo se trošku orientuje ve světě motorsportu, pak asi zná značku Sabelt nebo Sparco. Tyhle dvě firmy vyrábějí sportovní sedadla, ale i vícebodové bezpečnostní pásy. Na trhu se však objevují kromě originálních pásů i padělky. Ty vás v případě nehody mohou i zabít, což si uvědomuje málokdo.
A jak to vypadá? To se podívejte zde. Britové se totiž rozhodli podívat na celou věc a vyzkoušeli, jak moc dobře fungují sportovní vícebodové pásy z druhovýroby. Rovnou musíme říci, že nejen slabší povahy video nejspíše hodně zarazí. Očekávané se totiž stalo realitou a být v kůži testovací figuríny bysme vážně být nechtěli. Však se na to podívejte sami.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.