Tohle snad nemyslí vážně! Kvůli čemu končí testovací trať Top Gearu?

Testovací trať Top Gearu bude brzy minulostí.
Testovací trať Top Gearu bude brzy minulostí., foto: Tlsa, commons.wikimedia.org
ar6 19. prosince 2016 15:23
Sdílej:

Top Gear po odchodu tria Clarkson, May a Hammond k Amaznou trápí jeden problém za druhým. Začalo to špatnou sledovaností a kritikou Chrise Evanse, pokračováním byl jeho odchod z motoristického pořadu a teď navíc BBC přijde o svou slavnou testovací trať.

Již od roku 2002 je s Top Gearem neodmyslitelně spjata testovací trať, na níž tajemný jezdec, říkající si The Stig, zajíždí rychlá kola s nejnovějšími automobily. Okruh leží na letišti Dunsfold, které má ale v budoucnu projít rozsáhlou rekonstrukcí. Jejím výsledkem bude stavba až 1800 bytů, k nimž budou náležet také patřičná infrastruktura a služby. Vedle okruhu samotného skončí také hangáry, z nichž v jednom je umístěno studio Top Gearu, a Dunsfold Business Park, zaměstnávající asi 800 lidí.

Představitelé Waverley Borough Council, kam letiště Dunsfold Aerodrome spadá, o přestavbě oblasti rozhodli minulý týden v poměru 10 hlasů pro a 8 hlasů proti. Hlavními argumenty pro přestavbu bylo založení nových pracovních míst, respektive výstavba (nejen) sociálních bytů. Kdy přesně rekonstrukce začne není jisté, stejně jako fakt, kde bude BBC testovat nová auta.

Okruh je dlouhý 2,82 kilometru a má 12 zatáček. Nejrychlejší čas drží Renault R25, což je monopost formule 1 z roku 2004. Kolo s ním zajel The Stig za 59 sekund. Mezi silničními automobily je doposud nejrychlejší McLaren 675LT s časem 1 minuta a 13,7 sekundy. Brzy se tak po slavné závodní trati budou moci prohánět už jen závodníci v herní sérii Forza Motorsport.

Zdroj: Jalopnik, Auto Evolution

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?