Top Gear po odchodu tria Clarkson, May a Hammond k Amaznou trápí jeden problém za druhým. Začalo to špatnou sledovaností a kritikou Chrise Evanse, pokračováním byl jeho odchod z motoristického pořadu a teď navíc BBC přijde o svou slavnou testovací trať.
Již od roku 2002 je s Top Gearem neodmyslitelně spjata testovací trať, na níž tajemný jezdec, říkající si The Stig, zajíždí rychlá kola s nejnovějšími automobily. Okruh leží na letišti Dunsfold, které má ale v budoucnu projít rozsáhlou rekonstrukcí. Jejím výsledkem bude stavba až 1800 bytů, k nimž budou náležet také patřičná infrastruktura a služby. Vedle okruhu samotného skončí také hangáry, z nichž v jednom je umístěno studio Top Gearu, a Dunsfold Business Park, zaměstnávající asi 800 lidí.
Představitelé Waverley Borough Council, kam letiště Dunsfold Aerodrome spadá, o přestavbě oblasti rozhodli minulý týden v poměru 10 hlasů pro a 8 hlasů proti. Hlavními argumenty pro přestavbu bylo založení nových pracovních míst, respektive výstavba (nejen) sociálních bytů. Kdy přesně rekonstrukce začne není jisté, stejně jako fakt, kde bude BBC testovat nová auta.
Okruh je dlouhý 2,82 kilometru a má 12 zatáček. Nejrychlejší čas drží Renault R25, což je monopost formule 1 z roku 2004. Kolo s ním zajel The Stig za 59 sekund. Mezi silničními automobily je doposud nejrychlejší McLaren 675LT s časem 1 minuta a 13,7 sekundy. Brzy se tak po slavné závodní trati budou moci prohánět už jen závodníci v herní sérii Forza Motorsport.
Zdroj: Jalopnik, Auto Evolution
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?