Top Gear po odchodu tria Clarkson, May a Hammond k Amaznou trápí jeden problém za druhým. Začalo to špatnou sledovaností a kritikou Chrise Evanse, pokračováním byl jeho odchod z motoristického pořadu a teď navíc BBC přijde o svou slavnou testovací trať.
Již od roku 2002 je s Top Gearem neodmyslitelně spjata testovací trať, na níž tajemný jezdec, říkající si The Stig, zajíždí rychlá kola s nejnovějšími automobily. Okruh leží na letišti Dunsfold, které má ale v budoucnu projít rozsáhlou rekonstrukcí. Jejím výsledkem bude stavba až 1800 bytů, k nimž budou náležet také patřičná infrastruktura a služby. Vedle okruhu samotného skončí také hangáry, z nichž v jednom je umístěno studio Top Gearu, a Dunsfold Business Park, zaměstnávající asi 800 lidí.
Představitelé Waverley Borough Council, kam letiště Dunsfold Aerodrome spadá, o přestavbě oblasti rozhodli minulý týden v poměru 10 hlasů pro a 8 hlasů proti. Hlavními argumenty pro přestavbu bylo založení nových pracovních míst, respektive výstavba (nejen) sociálních bytů. Kdy přesně rekonstrukce začne není jisté, stejně jako fakt, kde bude BBC testovat nová auta.
Okruh je dlouhý 2,82 kilometru a má 12 zatáček. Nejrychlejší čas drží Renault R25, což je monopost formule 1 z roku 2004. Kolo s ním zajel The Stig za 59 sekund. Mezi silničními automobily je doposud nejrychlejší McLaren 675LT s časem 1 minuta a 13,7 sekundy. Brzy se tak po slavné závodní trati budou moci prohánět už jen závodníci v herní sérii Forza Motorsport.
Zdroj: Jalopnik, Auto Evolution
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.