Není moc z nás, kteří by nevěděli o problému s airbagy firmy Takata. Ty mohou v případě nehody zranit svou posádku ostrými kovovými šrapnely, v horším případě mohou airbagy vystřelit samovolně kdykoliv během jízdy. Nové zjistění je ale snad ještě víc šokující.
Přitom celý skandál trvá skoro rok a za tu dobu je jen v USA registrováno minimálně 190 zranění posádky. Přitom až doposud byla firma Takata spojována převážně s japonskou automobilkou Toyota a Honda. Jenže nově se do seznamu zařadilo dvacet supersportovních aut, z nichž některé pocházejí z Německa nebo Itálie.
Ty byly vyrobeny v posledních letech a na seznamu nebezpečných jsou například všechna vyrobená Ferrari z letošního roku, dále McLareny P1 a 570S a stranou nezůstalo ani nové Audi R8 V10. Díky tomu se celý skandál týká již okolo 70 milionů airbagů, jenže nikdo přesně neví, do kterých aut byly reálně instalovány.
Celou produkci přitom není možné vyměnit hned. Až doposud bylo vyměněno jen v USA okolo 12,5 milionu airbagů, jenže celkový počet je tak obří, že nikdo není schopen přesně určit, kdy bude vyměněn poslední vadný vzduchový vak. Otázkou pak je, jak moc se problém dotkne i Evropy. I zde jsou totiž registrovány modely, které mají vadné airbagy od Takaty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.