Není moc z nás, kteří by nevěděli o problému s airbagy firmy Takata. Ty mohou v případě nehody zranit svou posádku ostrými kovovými šrapnely, v horším případě mohou airbagy vystřelit samovolně kdykoliv během jízdy. Nové zjistění je ale snad ještě víc šokující.
Přitom celý skandál trvá skoro rok a za tu dobu je jen v USA registrováno minimálně 190 zranění posádky. Přitom až doposud byla firma Takata spojována převážně s japonskou automobilkou Toyota a Honda. Jenže nově se do seznamu zařadilo dvacet supersportovních aut, z nichž některé pocházejí z Německa nebo Itálie.
Ty byly vyrobeny v posledních letech a na seznamu nebezpečných jsou například všechna vyrobená Ferrari z letošního roku, dále McLareny P1 a 570S a stranou nezůstalo ani nové Audi R8 V10. Díky tomu se celý skandál týká již okolo 70 milionů airbagů, jenže nikdo přesně neví, do kterých aut byly reálně instalovány.
Celou produkci přitom není možné vyměnit hned. Až doposud bylo vyměněno jen v USA okolo 12,5 milionu airbagů, jenže celkový počet je tak obří, že nikdo není schopen přesně určit, kdy bude vyměněn poslední vadný vzduchový vak. Otázkou pak je, jak moc se problém dotkne i Evropy. I zde jsou totiž registrovány modely, které mají vadné airbagy od Takaty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?