Alfa Romeo Giulia Q je snem nejednoho automobilového nadšence, který jí pravděpodobně odpustí i některé drobné mouchy. Překážkou však může být vyšší cena, startující nad hranicí dvou milionů korun. Řešení nabízí jeden belgický prodejce ojetých aut, jak ale asi tušíte, má to jeden zásadní háček.
To, na co se díváte níže v galerii, je pravděpodobně aktuálně nejlevnější Giulia Q. Má 2.9litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem 375 kW (510 k), má pohon zadních kol a dokonce i manuální převodovku. Ve výbavě pak najdeme navigaci, tempomat, automatická světla a stěrače, dvouzónovou klimatizaci nebo parkovací kameru. Nejzajímavější zprávou je ale jistě nájezd jen 5788 kilometrů (vůz je v provozu od října 2016).
Ptáte se tedy, v čem je háček? Pak se podívejte blíže na přiložené fotografie. Nějaký nešikovný řidič totiž dokázal z auta udělat stylovou tříkolku. Sedanu v modrém laku totiž úplně chybí pravé zadní kolo, tvrdost nárazu pak demonstruje i ohnuté a dosti zbídačené zavěšení. Jako detail se jeví nepřítomnost zadního nárazníku.
A na kolik vlastně tříkolová Giulia Quadrifoglio přijde? Zase až tak nízká cena to překvapivě není, pořád jde ale nejspíše o zdaleka nejlevnější auto svého druhu na trhu. 49 973 euro s DPH se rovná v přepočtu asi 1 350 000 korunám. Nové auto u nás stojí 2 045 000 korun, v Belgii potom 76 000 euro (cca 2 054 000 korun). Případná oprava ojetého kousku by jistě nebyla nejlevnější, nabízí se tak otázka, jestli se jej vyplatí vzít alespoň na díly. Mechanika, tedy motor a převodovka, je podle prodejce v pořádku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?