Nové pětkové BMW má už nějaký ten pátek po premiéře a postupem času se vlastně čeká na odhalení vrcholné edice M5. Jenže některé světové trhy by mohly chtít ještě něco mnohem šílenějšího.
Především Australané mají v oblibě užitková auta s korbou, takže není divu, že na tamním trhu jich potkáte opravdu nespočet. Designér Theophilus Chin se proto rozhodl ukázat, jak by mohlo vypadat BMW řady 5 ve verzi pickup. Myslíte, že je to reálné?
Když pomineme fakt, že nastávající generace M5 dorazí taktéž s pohonem všech kol, pak by vytvoření pickupu zřejmě nebylo až takovým problémem. Za historii modelů BMW se jich pár vyrobilo, ale to, že se tahle auta nedostala do sériové produkce, je věc druhá.
Kdo ví, jak by to ale dopadlo, kdyby BMW něco takového vyrobilo a pustilo do běžného prodeje. Krom toho, že řidiči vozidel této značky nepatří mnohdy k nejslusnějším, se totiž nedávno objevila studie, která ukazuje, že majitelé vozidel BMW mají mnohem větší touhu podvádět svého druhého partnera. Navíc, pětkové bávo s korbou by bylo úspěšné snad jen v Austrálii, Evropa by jej dle našeho názoru moc nepřijala.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.