Nové pětkové BMW má už nějaký ten pátek po premiéře a postupem času se vlastně čeká na odhalení vrcholné edice M5. Jenže některé světové trhy by mohly chtít ještě něco mnohem šílenějšího.
Především Australané mají v oblibě užitková auta s korbou, takže není divu, že na tamním trhu jich potkáte opravdu nespočet. Designér Theophilus Chin se proto rozhodl ukázat, jak by mohlo vypadat BMW řady 5 ve verzi pickup. Myslíte, že je to reálné?
Když pomineme fakt, že nastávající generace M5 dorazí taktéž s pohonem všech kol, pak by vytvoření pickupu zřejmě nebylo až takovým problémem. Za historii modelů BMW se jich pár vyrobilo, ale to, že se tahle auta nedostala do sériové produkce, je věc druhá.
Kdo ví, jak by to ale dopadlo, kdyby BMW něco takového vyrobilo a pustilo do běžného prodeje. Krom toho, že řidiči vozidel této značky nepatří mnohdy k nejslusnějším, se totiž nedávno objevila studie, která ukazuje, že majitelé vozidel BMW mají mnohem větší touhu podvádět svého druhého partnera. Navíc, pětkové bávo s korbou by bylo úspěšné snad jen v Austrálii, Evropa by jej dle našeho názoru moc nepřijala.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?