Mělo jich být 499 a ani o kus více. Řeč je o LaFerrari, jednom z hypersportů, patřící k takzvané svaté trojici. Jenomže letos v srpnu zasáhlo centrální Itálii zničující zemětřesení a Ferrari se rozhodlo pomoci. LaFerrari s pořadovým číslem 500 dalo do aukce, která o uplynulém víkendu zaznamenala rekordní cifru.
LaFerrari by se své sbírce jistě toužil mít nejeden zámožný sběratel, všech 499 kusů ale již dříve našlo svého majitele. Dostat se tak k vysněnému vozidlu bylo dlouho možné pouze z druhé ruky. V průběhu letošního roku se ale Ferrari rozhodlo, že ze svých vlastních sbírek poskytne ještě jeden exemplář, navíc vyvedený v exkluzivních barvách. Červenou karosérii doplňují bílé pruhy na přední kapotě a kolem krytu motoru, decentní italská vlajka na nose vozu a také exkluzivní plaketka. Ptáte se proč najednou Italové změnili názor? Centrální část jejich země totiž v srpnu zasáhlo ničivé zemětřesení a vzpínající se koník se tak rozhodl pomoci částkou, za níž se exkluzivní vůz vydraží.
Aukce se uskutečnila v neděli 3. prosince v americké Daytoně na akci Finali Mondiali pod vedením aukční síně RM Sotheby. Výsledná cena? Sedm milionů dolarů (v přepočtu necelých 177 milionů korun)! To s velkým přehledem překoná „základní cenu“ nového kusu, která byla 1,3 milionu euro (cca 35,17 milionů korun), ale také otevřeného LaFerrari Aperta. Navíc jde o vůbec nejdražší auto 21. století, vydražené v aukci! Celý výtěžek tedy půjde přímo na pomoc obětem tragédie a rekonstrukci poničené oblasti.
Kdo je nový majitel nevíme, užívat si ale bude atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere za méně 3 sekundy, na 200 km/h méně než 7 sekund a na 300 km/h 15 sekund. Maximální rychlost je 350 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?