Mělo jich být 499 a ani o kus více. Řeč je o LaFerrari, jednom z hypersportů, patřící k takzvané svaté trojici. Jenomže letos v srpnu zasáhlo centrální Itálii zničující zemětřesení a Ferrari se rozhodlo pomoci. LaFerrari s pořadovým číslem 500 dalo do aukce, která o uplynulém víkendu zaznamenala rekordní cifru.
LaFerrari by se své sbírce jistě toužil mít nejeden zámožný sběratel, všech 499 kusů ale již dříve našlo svého majitele. Dostat se tak k vysněnému vozidlu bylo dlouho možné pouze z druhé ruky. V průběhu letošního roku se ale Ferrari rozhodlo, že ze svých vlastních sbírek poskytne ještě jeden exemplář, navíc vyvedený v exkluzivních barvách. Červenou karosérii doplňují bílé pruhy na přední kapotě a kolem krytu motoru, decentní italská vlajka na nose vozu a také exkluzivní plaketka. Ptáte se proč najednou Italové změnili názor? Centrální část jejich země totiž v srpnu zasáhlo ničivé zemětřesení a vzpínající se koník se tak rozhodl pomoci částkou, za níž se exkluzivní vůz vydraží.
Aukce se uskutečnila v neděli 3. prosince v americké Daytoně na akci Finali Mondiali pod vedením aukční síně RM Sotheby. Výsledná cena? Sedm milionů dolarů (v přepočtu necelých 177 milionů korun)! To s velkým přehledem překoná „základní cenu“ nového kusu, která byla 1,3 milionu euro (cca 35,17 milionů korun), ale také otevřeného LaFerrari Aperta. Navíc jde o vůbec nejdražší auto 21. století, vydražené v aukci! Celý výtěžek tedy půjde přímo na pomoc obětem tragédie a rekonstrukci poničené oblasti.
Kdo je nový majitel nevíme, užívat si ale bude atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere za méně 3 sekundy, na 200 km/h méně než 7 sekund a na 300 km/h 15 sekund. Maximální rychlost je 350 km/h.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.