Mělo jich být 499 a ani o kus více. Řeč je o LaFerrari, jednom z hypersportů, patřící k takzvané svaté trojici. Jenomže letos v srpnu zasáhlo centrální Itálii zničující zemětřesení a Ferrari se rozhodlo pomoci. LaFerrari s pořadovým číslem 500 dalo do aukce, která o uplynulém víkendu zaznamenala rekordní cifru.
LaFerrari by se své sbírce jistě toužil mít nejeden zámožný sběratel, všech 499 kusů ale již dříve našlo svého majitele. Dostat se tak k vysněnému vozidlu bylo dlouho možné pouze z druhé ruky. V průběhu letošního roku se ale Ferrari rozhodlo, že ze svých vlastních sbírek poskytne ještě jeden exemplář, navíc vyvedený v exkluzivních barvách. Červenou karosérii doplňují bílé pruhy na přední kapotě a kolem krytu motoru, decentní italská vlajka na nose vozu a také exkluzivní plaketka. Ptáte se proč najednou Italové změnili názor? Centrální část jejich země totiž v srpnu zasáhlo ničivé zemětřesení a vzpínající se koník se tak rozhodl pomoci částkou, za níž se exkluzivní vůz vydraží.
Aukce se uskutečnila v neděli 3. prosince v americké Daytoně na akci Finali Mondiali pod vedením aukční síně RM Sotheby. Výsledná cena? Sedm milionů dolarů (v přepočtu necelých 177 milionů korun)! To s velkým přehledem překoná „základní cenu“ nového kusu, která byla 1,3 milionu euro (cca 35,17 milionů korun), ale také otevřeného LaFerrari Aperta. Navíc jde o vůbec nejdražší auto 21. století, vydražené v aukci! Celý výtěžek tedy půjde přímo na pomoc obětem tragédie a rekonstrukci poničené oblasti.
Kdo je nový majitel nevíme, užívat si ale bude atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere za méně 3 sekundy, na 200 km/h méně než 7 sekund a na 300 km/h 15 sekund. Maximální rychlost je 350 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?