Švýcarsko je více než země plná kvalitní a jemné čokolády. Kromě producenta luxusních hodinek je to také jedna z nejvážnějších evropských zemí, pokud jde o porušování dopravních předpisů.
Docela tvrdě to pocítil jeden z prvních majitelů nové Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio s výkonem přes 500 koní. Ten zde řídil pod vlivem alkoholu a vlivem vysoké rychlosti nezvládl řízení a narazil do zdi přilehlého mostu. Podle policejní zprávy vůz řídil 46 letý muž, jenž 29. listopadu ztratil kontrolu nad svým vozem v 11:30 hodin tamního času.
Podle následujícího krevního vyšetření v nemocnici se ukázalo, že řidič měl v krvi okolo půl promile alkoholu. Z toho důvodu musel viník dopravní nehody odevzdat svůj řidičský průkaz. O to horší je fakt, že řidič není obyvatelem Švýcarska, ale bydlí v Itálii. Díky tomu asi nebyl připraven na výši pokuty, jenž mu nyní hrozí.
Ta se totiž podle platných zákonů pohybuje za tento přestupek v rozmezí 500 až 2 tisíce švýcarských franků. Současně s tím mu vydán zákaz řízení na tři až šest měsíců, a to na území Švýcarska. To ale stále není vše. Tamní švýcarské předpisy jsou dost důrazné, a tak nebude divu, když řidič dostane povinnost zaplatit dalších 40 tisíc švýcarských franků za poškozenou zeď. To už máme celkem solidní sumu, co říkáte?
Na závěr pak zbývá jen dodat, že díky nesmyslnému chování Itala byla poničena také dosti drahá a výkonná Giulia Quadrifoglio. Její opravy dosáhnou taktéž nemalé částky, takže je otázkou, kde na to vše dotyčný viník vezme finance.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.