Rusko je země, ve které jsou dopravní nehody na víc jak denním pořádku, přičemž jejich průběh je někdy dosti zajímavý. Co se ale stane v případě, že si Rus koupí nové Porsche Panamera?
Je to sotva pár týdnů zpět, co se na svět dostala druhá generace Panamery, přičemž především o drahé a výkonné verze je v Rusku velký zájem. Jenže nikdo nepočítal s tím, že když si někdo koupí nový model od Porsche, i přes krutou zimu jej nepřezuje na zimní pneumatiky. Výrobce na to sám myslet může, ovšem je otázkou, zda dodané zimní obutí majitel použije, či nikoliv...
Je smutné, že v roce 2016 se může stát takové selhání řidiče. Když už o tom mluvíme,bohužel nemáme žádné další podrobnosti o nehodě, ovšem vina je na straně řidiče. Ten si měl svůj nový modrý klenot přezout na zimní obutí, což neučinil. Díky tomu to odnesl především trávník a pár stromků.
Pod kapotou nové Panamery jsou zatím k dispozici šesti- nebo osmiválcové motory se dvěma turbodmychadly. Slabší ze dvou benzínových variant je Panamera 4S s 2.9litrovým šestiválcem o výkonu 440 koní při 5650 ot./min s točivým momentem 550 Nm mezi 1750 - 5500 ot./min. Panamera Turbo má ve svých útrobách čtyřlitrový osmiválec o výkonu 550 koní při 5750 ot./min s točivým momentem 770 Nm mezi 1960 - 4500 ot./min.
Naftová Panamera 4S Diesel dostala čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní mezi 3500 - 5000 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 1000 - 3250 ot./min. To z něj činí nejsilnější naftové Porsche historie. Všechny tři motory jsou spojeny s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK, pohánějícím všechna kola.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.