Rusko je země, ve které jsou dopravní nehody na víc jak denním pořádku, přičemž jejich průběh je někdy dosti zajímavý. Co se ale stane v případě, že si Rus koupí nové Porsche Panamera?
Je to sotva pár týdnů zpět, co se na svět dostala druhá generace Panamery, přičemž především o drahé a výkonné verze je v Rusku velký zájem. Jenže nikdo nepočítal s tím, že když si někdo koupí nový model od Porsche, i přes krutou zimu jej nepřezuje na zimní pneumatiky. Výrobce na to sám myslet může, ovšem je otázkou, zda dodané zimní obutí majitel použije, či nikoliv...
Je smutné, že v roce 2016 se může stát takové selhání řidiče. Když už o tom mluvíme,bohužel nemáme žádné další podrobnosti o nehodě, ovšem vina je na straně řidiče. Ten si měl svůj nový modrý klenot přezout na zimní obutí, což neučinil. Díky tomu to odnesl především trávník a pár stromků.
Pod kapotou nové Panamery jsou zatím k dispozici šesti- nebo osmiválcové motory se dvěma turbodmychadly. Slabší ze dvou benzínových variant je Panamera 4S s 2.9litrovým šestiválcem o výkonu 440 koní při 5650 ot./min s točivým momentem 550 Nm mezi 1750 - 5500 ot./min. Panamera Turbo má ve svých útrobách čtyřlitrový osmiválec o výkonu 550 koní při 5750 ot./min s točivým momentem 770 Nm mezi 1960 - 4500 ot./min.
Naftová Panamera 4S Diesel dostala čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní mezi 3500 - 5000 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 1000 - 3250 ot./min. To z něj činí nejsilnější naftové Porsche historie. Všechny tři motory jsou spojeny s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK, pohánějícím všechna kola.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?