Britský McLaren uvádí s blížícími se Vánoci několik novinek. Těmi jsou zmenšené kopie opravdových modelů ze současné nabídky výrobců. Mezi nimi si tak vybere snad naprosto každý.
Největší novinkou je McLaren 675LT v měřítku 1:43 od společnosti Minichamps. Ten váží 120 gramů, což je oproti 1230 kg ve skutečnosti značný rozdíl. Kdo by však netoužil právě po tomto modelu, může si zakoupit taktéž v měřítku 1:43 model F1 XP-5, který se vyráběl v roce 1993. Vůz je doladěn do nejmenšího detailu, takže nechybí detailní zpracování ovladačů, tlačítek a skoro reálně vypadající bezpečnostní pásy.
Stále to není váš "šálek kávy"? Pak je tady v nabídce model MP4–12C GT3 v tradiční oranžové barvě, popřípadě ostrý divoch McLaren P1 GTR v závodním zbarvení známém ze slavného závodu 24h Le z roku 1995. Největším z řady je díky měřítku 1:18 vůz modelové řady 570S. Ten vyrobila firma Tecnomodel a jedná se o opravdový skvost s cenou 375 euro.
Právě největší z nabídky je vyráběn výhradně ručně a pro výrobu byl použit materiál zvaný resin. Ten je lepší alternativou, než klasický kov, ze kterého se vyrábí většina automobilových modelů. V nabídce je v různých barvách, přičemž každý barevný odstín bude vyroben v určitém omezeném počtu. Je ale potřeba dát pozor na tom že celkově firma Tecnomodel vyrobí jen něco mezi 30 až 50 kusy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.