Nová Alfa Romeo Giulia sbírá cenné vavříny z úst různých motoristických redakcí po celé Evropě. Novinka z Itálie válcuje konkurenci z Německa a ani britský Jaguar se před ní nemůže cítit moc sebejistě.
Jak to ale dopadne v případě, že Alfa uvede na trh praktičtější verzi Sportwagon? Zatím totiž máme k dispozici klasický sedan s různými motory a pak také emocemi přeplněnou extra rychlou verzi Quadrifoglio. A právě kombík je dalším do "trojice", který by mohl na trhu s novými auty způsobit značný rozruch.
Je sice pravdou, že doposud Alfa Romeo nic takového nepotvrdila. Zákulisní informace přímo z automobilky ale mnohdy hovoří o tom, že je to již hotová věc. A jelikož italský výrobce má co dohánět, bylo by vhodné, aby trošku rozšířil stávající nabídky modelů. Nová Giulia kombi by proto dávala perfektní smysl.
S výrobou Giulie Sportwagon ale nastávají dvě otázky. První z nich je, zda návrháři dokáží udržet s karoserié kombi již tak sexy tvary karoserie. Nový počítačový snímek z rukou návrháře X-Tomi Design ukazuje, že by se to mělo povést.
Druhá otázka položená pro verzi kombi je ta, zda se pod její kapotu dostane i vrcholný 2,9litrový šestiválec z verze Quadrifoglio. Kdyby totiž ano, rázem tady budeme mít ostrý, velmi dobře vypadající kombík, z něhož by měla většina konkurentů strach. O úsměvu na tváři majitelů díky super jízdním vlastnostem ani nemluvě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.