Na nový Tiguan se těšil kde kdo a už jednou jsme jej měli v redakčním testu. Kromě větší sedmimístné verze s označením XL se však nejspíše chystá něco hodně rychlého...
Ještě před světovou premiérou vozu se hovořilo o karosářském provedení Coupe. Jenže to stále není vše a vrcholem nabídky se má stát nejspíše provedení s logy R. A právě Tiguan se čtyřmi koncovkami výfuků byl před pár dny přistižen při testu.
Z něj bylo pořízeno video, které ukazuje, jak se po Nordschleife prohání tmavě modrý prototyp. Ten vypadá jako běžný Tiguan v edici R-line, jenže až pohled na záď ukáže, co je tohle vlastně zač. Zachycené auto má navíc registrační značku koncernu VW a rozhodně to není nějaký fanoušek značky, co si na Tiguana 2.0 TDI R-line dal výfuky z Golfu R.
Otázkou pak také je, co se vlastně ukrývá pod kapotou. Díky videu si totiž lze všimnout hutného zvuku motoru, takže lze spekulovat, zda nejde o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem 300 koní. Ve výsledku bychom tak zde mohli mít Tiguan R, jehož premiéru očekávejme někdy v příštím roce.
Pokud vše vyjde podle plánu, pak by nejostřejší Tiguan v nabídce dostal zcela jistě pohon všech kol, dvouspojkovou automatickou převodovku, nabušenou výbavu a snížený sportovní podvozek.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?