Unikátní Ford Focus FR200 můžete mít i vy. Stojí balík a musíte milovat Ameriku

ar6, 18. září 2016, 04:00 Google+

Přelom 20. a 21. století byl u Fordu bohatý na zajímavé koncepty. Stačí vzpomenout Mustang FR500, buggynu EX nebo Urban Explorer. A pak tu byl jeden Focus, co na první pohled vypadal jako dílo nějakého šíleného tunera. Provedení FR200 ale bylo i přes divoký bodykit továrním produktem a dva ze tří vyrobených kusů nyní může zaparkovat i ve Vaší garáži!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na prodej je unikátní Ford Focus FR200, a to hned ve dvou kusech!

Na prodej je unikátní Ford Focus FR200, a to hned ve dvou kusech! | foto: GR Auto Gallery

Sdílejte článek

Ford Focus se světu poprvé představil v roce 1998 a oproti Escortu se jednalo o obrovský skok vpřed. Ještě víc než sériové auto pak odbornou i laickou veřejnost zaujaly některé sportovní verze, z nichž se ST170 a RS dokonce objevily v běžném prodeji. Focus Cosworth a především Focus FR200 takové štěstí neměly, druhého jmenovaného si ale šestnáct let po premiéře přesto můžete koupit. Háček je snad jen ve stříbrném laku s americkou vlajkou, stylizovanou do divokých plamenů, a stejně pozoruhodným čalouněním sedadel. K tomu si ještě připočtěte netradiční bodykit s velkým zadním křídlem, novými nárazníky, nástavci prahů, karbonovou kapotou s výrazným nasávacím otvorem nebo specifické kryty předních světel a máte auto jako z dílny nějakého šíleného tunera.

Třídveřový hatchback je však skutečně továrním produktem Fordu, který na jeho vývoji spolupracoval s divizí Ford Racing. Stavbu motoru a následnou výrobu vozu měla na starosti společnost McLaren Vehicle Development Center, o britskou legendu ovšem nejde. Zpět ale k FR200, jež vznikla pouze ve třech kusech, každý měl cenu přes 225 000 dolarů (cca 5 416 000 korun). Už to z něj dělá opravdový unikát, jehož hodnota ještě díky tomu, že se do dnešních dnů dochovaly už jen dva vozy, jenom poroste. Uvádí to alespoň GR Auto Gallery, mající na starost prodej vozů na obrázcích. Ano, skutečně množné číslo, protože vedle již zmíněného stříbrného kusu má na skladě také druhý s červeným lakem, zlatými plameny a černým koženým interiérem.

Pořád jsme se ale nedobrali k hlavnímu kouzlu Focusu FR200. Tím je výrazně poladěný dvoulitrový čtyřválec Zetec s výkonem 227 kW (308 k) a točivým momentem 386 Nm. Při váze 1261 kilogramů dokázalo auto pokořit 96 km/h za 5,5 sekundy a 1/4 míle za nějakých 13 sekund. Čekáte, že pětistupňová manuální převodovka MTX75 pohání všechna kola? Omyl, FR200 je předokolkou! A zatraceně rychlou předokolkou. Pokud se Vám tedy uvedené detaily začaly líbit natolik, že mávnete rukou i nad hodně specifickým nástřikem, připravte si 78 900 dolarů (cca 1 899 000 korun). To je zlomek původní ceny, ovšem stále mnohem víc než u nového Focusu RS. Tahle FR200 má však najeto jen nějakých 1014 kilometrů, takže je vlastně také nová. Podle popisu u inzerátu sloužila především jako showcar. A kdybyste náhodou neměli tolik peněz či byl lak karosérie opravdu moc extravagantní, můžete zvolit červený vůz s 8022 kilometry za 53 900 dolarů (cca 1 298 000 korun). Poslední možností je se projížďka autem ve hře Ford Racing 2. To ale jen tak na okraj.

Vytisknout

Diskuze: Unikátní Ford Focus FR200 můžete mít i vy. Stojí balík a musíte milovat Ameriku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kia se chce v budoucnu více zaměřit na jízdní vlastnosti.

Kia bude novým BMW! Korejci chtějí udávat krok v oblasti jízdních vlastností

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud