Unikátní Ford Focus FR200 můžete mít i vy. Stojí balík a musíte milovat Ameriku

ar6, 18. září 2016, 04:00 Google+

Přelom 20. a 21. století byl u Fordu bohatý na zajímavé koncepty. Stačí vzpomenout Mustang FR500, buggynu EX nebo Urban Explorer. A pak tu byl jeden Focus, co na první pohled vypadal jako dílo nějakého šíleného tunera. Provedení FR200 ale bylo i přes divoký bodykit továrním produktem a dva ze tří vyrobených kusů nyní může zaparkovat i ve Vaší garáži!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na prodej je unikátní Ford Focus FR200, a to hned ve dvou kusech!

Na prodej je unikátní Ford Focus FR200, a to hned ve dvou kusech! | foto: GR Auto Gallery

Sdílejte článek

Ford Focus se světu poprvé představil v roce 1998 a oproti Escortu se jednalo o obrovský skok vpřed. Ještě víc než sériové auto pak odbornou i laickou veřejnost zaujaly některé sportovní verze, z nichž se ST170 a RS dokonce objevily v běžném prodeji. Focus Cosworth a především Focus FR200 takové štěstí neměly, druhého jmenovaného si ale šestnáct let po premiéře přesto můžete koupit. Háček je snad jen ve stříbrném laku s americkou vlajkou, stylizovanou do divokých plamenů, a stejně pozoruhodným čalouněním sedadel. K tomu si ještě připočtěte netradiční bodykit s velkým zadním křídlem, novými nárazníky, nástavci prahů, karbonovou kapotou s výrazným nasávacím otvorem nebo specifické kryty předních světel a máte auto jako z dílny nějakého šíleného tunera.

Třídveřový hatchback je však skutečně továrním produktem Fordu, který na jeho vývoji spolupracoval s divizí Ford Racing. Stavbu motoru a následnou výrobu vozu měla na starosti společnost McLaren Vehicle Development Center, o britskou legendu ovšem nejde. Zpět ale k FR200, jež vznikla pouze ve třech kusech, každý měl cenu přes 225 000 dolarů (cca 5 416 000 korun). Už to z něj dělá opravdový unikát, jehož hodnota ještě díky tomu, že se do dnešních dnů dochovaly už jen dva vozy, jenom poroste. Uvádí to alespoň GR Auto Gallery, mající na starost prodej vozů na obrázcích. Ano, skutečně množné číslo, protože vedle již zmíněného stříbrného kusu má na skladě také druhý s červeným lakem, zlatými plameny a černým koženým interiérem.

Pořád jsme se ale nedobrali k hlavnímu kouzlu Focusu FR200. Tím je výrazně poladěný dvoulitrový čtyřválec Zetec s výkonem 227 kW (308 k) a točivým momentem 386 Nm. Při váze 1261 kilogramů dokázalo auto pokořit 96 km/h za 5,5 sekundy a 1/4 míle za nějakých 13 sekund. Čekáte, že pětistupňová manuální převodovka MTX75 pohání všechna kola? Omyl, FR200 je předokolkou! A zatraceně rychlou předokolkou. Pokud se Vám tedy uvedené detaily začaly líbit natolik, že mávnete rukou i nad hodně specifickým nástřikem, připravte si 78 900 dolarů (cca 1 899 000 korun). To je zlomek původní ceny, ovšem stále mnohem víc než u nového Focusu RS. Tahle FR200 má však najeto jen nějakých 1014 kilometrů, takže je vlastně také nová. Podle popisu u inzerátu sloužila především jako showcar. A kdybyste náhodou neměli tolik peněz či byl lak karosérie opravdu moc extravagantní, můžete zvolit červený vůz s 8022 kilometry za 53 900 dolarů (cca 1 298 000 korun). Poslední možností je se projížďka autem ve hře Ford Racing 2. To ale jen tak na okraj.

Vytisknout

Diskuze: Unikátní Ford Focus FR200 můžete mít i vy. Stojí balík a musíte milovat Ameriku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů, ale začala montovat něco jiného

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

reklama

Doporučujeme

Kia se chce v budoucnu více zaměřit na jízdní vlastnosti.

Kia bude novým BMW! Korejci chtějí udávat krok v oblasti jízdních vlastností

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud