Giulia Q udělala nový rekord na Ringu, M3 a RS4 se klepou strachy

ar6, 9. září 2016, 03:15 Google+

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je rychlá, hodně rychlá. První údaje hovořily o tom, že legendární Severní smyčku zdolal italský sedan se šestistupňovou manuální převodovkou za 7 minut a 39 sekund. V nabídce však bude také automat od ZF, takže německý okruh objelo také auto vybavené jím. A výsledek?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo Giulia Q má nový rekord Nordschleife.

Alfa Romeo Giulia Q má nový rekord Nordschleife. | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Čas ze Severní smyčky Nürbirgringu je často brán za alfu a omegu rychlosti toho kterého vozu. Vzpomeňte na přetahování ostrých hatchbacků Renaultu, Seatu, Hondy a Volkswagenu o rekord pro auta s předním pohonem. Logicky se tak na slavný okruh vydala i Alfa Romeo Giulia Q, nejčerstvější pokus Italů pořádně prohnat německé rivaly od Audi, BMW a Mercedesu. Poprvé se sedan s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 375 kW (510 k) postavil na startovní rovinku v loňském roce. Tehdy přenášela na zadní kola sílu šestistupňová manuální převodovka a čas 7 minut a 39 sekund znamenal rekord mezi produkčními sedany.

Jenomže pak přišlo nové Porsche Panamera Turbo, které i přes svou enormní váhu dokázalo stejnou trať pokořit za 7 minut a 38 sekund, čímž si rekord uzmulo pro sebe. Italové se rozhodli to tak nenechat a na Nordschleife se vrátili znovu. Opět s Giulií Q, tentokrát však vybavenou osmistupňovým automatem ZF, jehož přeřazení trvá údajně jen 150 milisekund. Poháněna jsou stejně jako v prvním případě zadní kola, stovku takové auto pokoří za 3,9 sekundy a rozjede se na 307 km/h. Tato data jsou však aktuálně nerelevantní, Alfu zajímal především výsledný čas. A ten se testovacímu jezdci Fabiu Francemu skutečně povedl. 7 minut a 32 sekund totiž bohatě stačí na rekord mezi sedany.

Ba co víc, tento čas je lepší než u Koenigseggů CCX a CCR, Porsche 911 GT2, Lexusu LFA, Nissanu GT-R (rok 2011), Ferrari 458 Italia nebo Bugatti Veyron. Pokud toto není důkaz rychlosti italského stroje, pak je otázkou, co by to vlastně bylo. Objednávat můžete sportovní Giuliu také na našem trhu, s manuálem stojí 2 045 000 korun, automat znamená příplatek 60 000 korun. A pokud náhodou rekordní jízdě nevěříte, podívejte se na přiložené video. Na rovince Dottinger Hohe auto dosáhlo maximální rychlosti 284 km/h!

Vytisknout

Diskuze: Giulia Q udělala nový rekord na Ringu, M3 a RS4 se klepou strachy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Panamera 4 E-Hybrid je zatím nejúspornějším modelem celé řady.

Kdy tohle skončí? I Panamera má spotřebu jako miniauto

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud