Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je rychlá, hodně rychlá. První údaje hovořily o tom, že legendární Severní smyčku zdolal italský sedan se šestistupňovou manuální převodovkou za 7 minut a 39 sekund. V nabídce však bude také automat od ZF, takže německý okruh objelo také auto vybavené jím. A výsledek?
Čas ze Severní smyčky Nürbirgringu je často brán za alfu a omegu rychlosti toho kterého vozu. Vzpomeňte na přetahování ostrých hatchbacků Renaultu, Seatu, Hondy a Volkswagenu o rekord pro auta s předním pohonem. Logicky se tak na slavný okruh vydala i Alfa Romeo Giulia Q, nejčerstvější pokus Italů pořádně prohnat německé rivaly od Audi, BMW a Mercedesu. Poprvé se sedan s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 375 kW (510 k) postavil na startovní rovinku v loňském roce. Tehdy přenášela na zadní kola sílu šestistupňová manuální převodovka a čas 7 minut a 39 sekund znamenal rekord mezi produkčními sedany.
Jenomže pak přišlo nové Porsche Panamera Turbo, které i přes svou enormní váhu dokázalo stejnou trať pokořit za 7 minut a 38 sekund, čímž si rekord uzmulo pro sebe. Italové se rozhodli to tak nenechat a na Nordschleife se vrátili znovu. Opět s Giulií Q, tentokrát však vybavenou osmistupňovým automatem ZF, jehož přeřazení trvá údajně jen 150 milisekund. Poháněna jsou stejně jako v prvním případě zadní kola, stovku takové auto pokoří za 3,9 sekundy a rozjede se na 307 km/h. Tato data jsou však aktuálně nerelevantní, Alfu zajímal především výsledný čas. A ten se testovacímu jezdci Fabiu Francemu skutečně povedl. 7 minut a 32 sekund totiž bohatě stačí na rekord mezi sedany.
Ba co víc, tento čas je lepší než u Koenigseggů CCX a CCR, Porsche 911 GT2, Lexusu LFA, Nissanu GT-R (rok 2011), Ferrari 458 Italia nebo Bugatti Veyron. Pokud toto není důkaz rychlosti italského stroje, pak je otázkou, co by to vlastně bylo. Objednávat můžete sportovní Giuliu také na našem trhu, s manuálem stojí 2 045 000 korun, automat znamená příplatek 60 000 korun. A pokud náhodou rekordní jízdě nevěříte, podívejte se na přiložené video. Na rovince Dottinger Hohe auto dosáhlo maximální rychlosti 284 km/h!
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.