Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je rychlá, hodně rychlá. První údaje hovořily o tom, že legendární Severní smyčku zdolal italský sedan se šestistupňovou manuální převodovkou za 7 minut a 39 sekund. V nabídce však bude také automat od ZF, takže německý okruh objelo také auto vybavené jím. A výsledek?
Čas ze Severní smyčky Nürbirgringu je často brán za alfu a omegu rychlosti toho kterého vozu. Vzpomeňte na přetahování ostrých hatchbacků Renaultu, Seatu, Hondy a Volkswagenu o rekord pro auta s předním pohonem. Logicky se tak na slavný okruh vydala i Alfa Romeo Giulia Q, nejčerstvější pokus Italů pořádně prohnat německé rivaly od Audi, BMW a Mercedesu. Poprvé se sedan s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 375 kW (510 k) postavil na startovní rovinku v loňském roce. Tehdy přenášela na zadní kola sílu šestistupňová manuální převodovka a čas 7 minut a 39 sekund znamenal rekord mezi produkčními sedany.
Jenomže pak přišlo nové Porsche Panamera Turbo, které i přes svou enormní váhu dokázalo stejnou trať pokořit za 7 minut a 38 sekund, čímž si rekord uzmulo pro sebe. Italové se rozhodli to tak nenechat a na Nordschleife se vrátili znovu. Opět s Giulií Q, tentokrát však vybavenou osmistupňovým automatem ZF, jehož přeřazení trvá údajně jen 150 milisekund. Poháněna jsou stejně jako v prvním případě zadní kola, stovku takové auto pokoří za 3,9 sekundy a rozjede se na 307 km/h. Tato data jsou však aktuálně nerelevantní, Alfu zajímal především výsledný čas. A ten se testovacímu jezdci Fabiu Francemu skutečně povedl. 7 minut a 32 sekund totiž bohatě stačí na rekord mezi sedany.
Ba co víc, tento čas je lepší než u Koenigseggů CCX a CCR, Porsche 911 GT2, Lexusu LFA, Nissanu GT-R (rok 2011), Ferrari 458 Italia nebo Bugatti Veyron. Pokud toto není důkaz rychlosti italského stroje, pak je otázkou, co by to vlastně bylo. Objednávat můžete sportovní Giuliu také na našem trhu, s manuálem stojí 2 045 000 korun, automat znamená příplatek 60 000 korun. A pokud náhodou rekordní jízdě nevěříte, podívejte se na přiložené video. Na rovince Dottinger Hohe auto dosáhlo maximální rychlosti 284 km/h!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?