Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je rychlá, hodně rychlá. První údaje hovořily o tom, že legendární Severní smyčku zdolal italský sedan se šestistupňovou manuální převodovkou za 7 minut a 39 sekund. V nabídce však bude také automat od ZF, takže německý okruh objelo také auto vybavené jím. A výsledek?
Čas ze Severní smyčky Nürbirgringu je často brán za alfu a omegu rychlosti toho kterého vozu. Vzpomeňte na přetahování ostrých hatchbacků Renaultu, Seatu, Hondy a Volkswagenu o rekord pro auta s předním pohonem. Logicky se tak na slavný okruh vydala i Alfa Romeo Giulia Q, nejčerstvější pokus Italů pořádně prohnat německé rivaly od Audi, BMW a Mercedesu. Poprvé se sedan s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 375 kW (510 k) postavil na startovní rovinku v loňském roce. Tehdy přenášela na zadní kola sílu šestistupňová manuální převodovka a čas 7 minut a 39 sekund znamenal rekord mezi produkčními sedany.
Jenomže pak přišlo nové Porsche Panamera Turbo, které i přes svou enormní váhu dokázalo stejnou trať pokořit za 7 minut a 38 sekund, čímž si rekord uzmulo pro sebe. Italové se rozhodli to tak nenechat a na Nordschleife se vrátili znovu. Opět s Giulií Q, tentokrát však vybavenou osmistupňovým automatem ZF, jehož přeřazení trvá údajně jen 150 milisekund. Poháněna jsou stejně jako v prvním případě zadní kola, stovku takové auto pokoří za 3,9 sekundy a rozjede se na 307 km/h. Tato data jsou však aktuálně nerelevantní, Alfu zajímal především výsledný čas. A ten se testovacímu jezdci Fabiu Francemu skutečně povedl. 7 minut a 32 sekund totiž bohatě stačí na rekord mezi sedany.
Ba co víc, tento čas je lepší než u Koenigseggů CCX a CCR, Porsche 911 GT2, Lexusu LFA, Nissanu GT-R (rok 2011), Ferrari 458 Italia nebo Bugatti Veyron. Pokud toto není důkaz rychlosti italského stroje, pak je otázkou, co by to vlastně bylo. Objednávat můžete sportovní Giuliu také na našem trhu, s manuálem stojí 2 045 000 korun, automat znamená příplatek 60 000 korun. A pokud náhodou rekordní jízdě nevěříte, podívejte se na přiložené video. Na rovince Dottinger Hohe auto dosáhlo maximální rychlosti 284 km/h!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.