Kode 57 je japonský supersport, postavený karosárnou vedenou slavným automobilovým designerem Kenem Okuyamou. Vůz byl původně postaven pouze jako důkaz o schopnostech společnosti. Veřejnost ovšem o tento vůz projevila nebývalý zájem. Na ten Společnost reagovala zprávou, že vůz skutečně zamíří do výroby. Dočká se ho ale jen skutečně omezený počet zájemců.
Okuyama během své kariéry pracoval pro mnoho světově proslulých automobilek či karosáren, ze kterých je pravděpodobně nejslavnější italská Pininfarina. Během svého působení i milánského designérského studia z jeho pera vzešly takové vozy jako Ferrari Enzo nebo Ferrari 599.
Právě designové prvky dvou zmíněných vozů jsou na Okuymově posledním díle více než dobře patrné. Na mysli máme zejména vystouplé blatníky a výraznou linii písmene „V“ na kapotě.
Další podobnost s vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku je v použité technice. Kode 57 je totiž postavené na šasi Ferrari 599 a využívá i jeho vidlicový dvanáctiválec a převodovku.
Díky pozitivní reakci okolí společnost Ken Okuyama Cars svolila k sériové výrobě tohoto skvostu. Slovo sériové je zde ovšem poměrně zavádějící, protože bude vyrobeno pouze 5 exemplářů. Cena za jeden vůz byla stanovena na hodnotu 2,5 milionu dolarů (60 milionů korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!