Zloději za bílého dne klidně ukradnou části jednoho auta či dokonce celé auto. Z poslední doby také známe případy, kdy někdo odcizil přes noc kola z několika aut najednou. Asi nejtroufalejší krádež však v minulých dnech zaznamenali v Texasu. Zloději tam totiž přímo před kamerami ukradli téměř dvě stovky kol z úplně nových Chevroletů.
Texas je, zdá se, pro zloděje kol docela ráj. Na začátku července totiž ve městě Live Oak někdo odcizil kola i s pneumatikami ze 40 nových Cadillaců, od začátku roku se pak ve stejné oblasti stalo ještě několik podobných krádeží. V noci 21. srpna zase skupina zlodějů odcizila kola (většinou o průměru 20 až 22 palců) ze 48 nových Chevroletů. Celý incident se odehrál na parkovišti dealerství v Tyleru a podle policie zabral přes čtyři hodiny času.
Zloději se na parkoviště dostali asi v 1:22 ráno přes zadní bránu, kterou zbavili bezpečnostního zámku. Na parkoviště, kde stála nová auta (podle fotek šlo například i o Camara), přijeli lupiči bílou dodávkou, do níž pravděpodobně kola uskladnili. Při krádeži jim přitom vůbec nevadily funkční bezpečnostní kamery, které však kvůli tmě nezaznamenaly prakticky vůbec nic. Auta bez kol byla postavena na malé špalky dřeva, potažmo přímo na zem. Podle Automotive News utrpěla některá auta také mechanické poškození.
Celková škoda se odhaduje na 200 až 250 tisíc dolarů (cca 4,79 až 5,98 milionu korun), prodejce je nicméně pojištěný. Všechna poškozená auta by tak měla být osazena novými koly i s pneumatikami a následně v pohodě prodána. Co udělají zloději se 192 koly na nové Chevrolety je nejasné. Vyšetřování zatím stále probíhá, vyloučena není ani možnost, že jde o stejnou skupinu, která vykradla již zmiňované dealerství Cadillacu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.