Korejská automobilka Kia zřejmě chystá úplné vyřazení klasických naftových motorů z nabídky. Chce se více zaměřit na diesel-elektrický hybridní pohon a nejen to.
Vývoj naftových motorů sice i nadále pokračuje, ovšem Kia uvažuje nad tím, že jej ukončí. Můžou za to obří náklady na vývoj a také do jisté míry skandál Dieselgate. Kia by se nerada stala další značkou, která uvádí falešné reálné emise a aby se tak nestalo, musela by do komplikovanější spolehlivé technologie nacpat obří sumu financí.
S celou zprávou přichází britský Autocar, jenž dále uvádí, že se systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé typy už dokonce ani není vhodný. Kia navíc vyvinula motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu a právě nová "naftovo-hybridní" jednotka může takový systém naplno využít.
Hybridní pohon se navíc v buducnu stane možným nástupcem naftových motorů. Podle Kie přestává dávat diesel smysl, a to hlavně z důvodu navyšování vysoké ceny celého pohonu. Postupné vyřazování naftových motorů je pak otázkou času i u ostatních výrobců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.