Automobilka Rolls-Royce představuje speciální edici modelů Phantom Coupe a Drophead Coupe s přízviskem Zenith. Nejhlavnějším doplňkem je ale speciální piknikový koš.
Ten bude dostupný právě pouze pro tyto dva modely, z nich každý bude stát minimálně 338 616 liber (v přepočtu 11,7 milionu korun). Jedná se o verzi Phantom Coupe, přičemž verze Drophead Coupe přijde na 358 488 liber (v přepočtu 12,3 milionu korun). Dohromady se plánuje vyrobit pouhých 50 kusů, takže zájemci by si měli pospíšit.
Vraťme se ale ke speciálnímu piknikovému koši. Ten je vyroben z kombinace amerického ořechu a přírodní kůže. Odstín koženého potahu pak ladí s jedním ze tří odstínů čalounění každého vozu. Nechybí ani odkládací stolky s klavírním černým lakem a gravírovaným hliníkem.
Zmíněný piknikový koš ve voze obsahuje křišťálové sklenky na víno, soupravu příborů a také nádobí z nerezové oceli. Vše je přitom vyrobeno lidskýma rukama, to aby byl výsledný produkt co nejdokonalejší. Na očištění úst se pak jistě hodí bavlněné ubrousky s logem Rolls-Royce.
Jen připomeňme, že piknikový koš s výše uvedenými věcmi nejde zakoupit samostatně. Dostanete ho výhradně k jednomu z vozů, což znamená, že se jedná o nejdražší koš v historii. Dokonce svou cenou překonává nedávno uvedený rybářský paket pro Bentley Bentayga, který stojí v přepočtu 2,5 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.