V rubrice Známí neznámí jsme Vám před časem představili Mitsubishi RVR s technikou Lanceru Evo. Sériově vyráběný automobil k nám však nikdy nedoputoval a sen mnoha rodin o prostorném Evu tak nenaplnil. I u nás se ale občas dají najít unikátní kousky, blížící se svou charakteristikou svatému grálu milovníků světových rally. Zároveň svůj potenciál ale dobře skrývají.
Automobilky se dnes více než kdy jindy předhánějí ve výrobě toho nejsilnějšího nebo nejvýkonnějšího SUV. Japonské Mitsubishi se do tohoto souboje nikdy úplně nezapojilo, alespoň tedy ne přímo. Přitom první Outlander nabídl i přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 148 kW (201 k), respektive 177 kW (242 k) na trzích mimo Evropu, s označením 4G63T, který s jiným naladěním vozil ve svých útrobách i Lancer Evolution. Odtud už je čistě teoreticky jen kousek k vytvoření Outlanderu s výkony kultovního sportovního sedanu. Ten pověstný kousek ale není zrovna nejjednodušší, takže příliš často se s podobným autem nesetkáte. Jedno je ale nyní v prodeji u nás a věřte, že vypráská i nejmodernější „superSUV“.
Majitel vozu na inzertním portále uvádí, že provedl kompletní přestavbu přeplňovaného dvoulitrového motoru na specifikaci z Lanceru Evo VIII. To znamená nové vačky, turbodmychadlo, mezichladič, vstřiky, sání nebo přemapovanou řídící jednotku. Výkon vozu údajně nikdy nebyl změřen, majitel jej ale odhaduje někde mezi 235 až 257 kW (320 až 350 k). Točivý moment by se pak měl pohybovat na úrovni 500 až 550 Nm. Samozřejmostí je pohon všech kol a manuální převodovka. Sériový Outlander s dvoulitrovým turbem akceleroval z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosáhl na 220 km/h, upravený kousek s pohotovostní hmotností 1610 kilogramů tyto disciplíny údajně zvládá za rovných 5 sekund, respektive s maximálně 255 km/h. Hodnoty, kterými na semaforu zostudíte nejeden německý manažerský sedan, respektive i velké množství skutečně sportovních vozů.
Tento Outlander se může dále pochlubit nerezovým výfukem, zlatými 17palcovými koly BBS nebo kotouči Brembo. Výbava vozu je velmi bohatá a obsahuje polokožené sedačky v údajně původním a zachovalém stavu s vyhříváním, rádio s CD a USB, elektrické střešní okno, nastavitelný volant, xenonové světlomety nebo přídavný ukazatel tlaku turbodmychadla. Plusem může být také originální černý lak karosérie. Outlander byl vyroben v roce 2006 a pouze s jedním majitelem stihl ujet 195 000 kilometrů. Nyní je tedy na prodej za 250 000 korun. Spolu s autem pak za tuto částku získá nový majitel také náhradní motor s převodovkou, diferenciál a sadu originálních kol s průměrem 17 palců. No uznejte, není toto lék na všechna moderní rodinná „superauta“ s naftovým agregátem? Ano, původní Outlander měl menší kufr a celkově na rodinné auto málo prostoru, s Evem v motorovém prostoru ale prostě musí být zábava.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.