Mohl by se Lancer Evo vrátit? Tyto povedené snímky napoví

Takto by mohlo vypadat Mitsubishi Lancer Evo XI.
Takto by mohlo vypadat Mitsubishi Lancer Evo XI., foto: Enoch Gabriel Gonzales
ar6 11. srpna 2016 14:22
Sdílej:

Kariéra Lanceru Evo se naplnila spolu s desátou generací v loňském roce. Mitsubishi navíc už dopředu avizovalo, že přímého nástupce sportovní sedan nedostane, nepřímo by jej pak mohlo nahradit hybridní SUV. Při pohledu na digitální rendery Eva s pořadovým číslem jedenáct si ale říkáme, jestli by nebylo dobré tři diamanty nějak uprosit.

Když Mitsubishi uvádělo v roce 1992 na trh první vůz se jménem Lancer Evolution (zkráceně Evo), asi netušilo, že právě stvořilo kult. Sedan, a v deváté evoluci také kombi, byl typický přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou, pohonem všech kol a rivalitou se Subaru Impreza WRX STI, v poslední době pak už jen WRX STI. Spolu s desátým vydáním ale tři diamanty rozhodly, že další Evo už zkrátka nebude, a to i přes pořád vysokou poptávku po vozidle. Důvod? Snad fakt, že v plánech značky figurují na prvním místě hybridy a elektromobily, nikoliv výkonné benzínové čtyřkolky.

O nejrůznějších spekulacích, označující za nástupce třeba hybridní SUV nebo elektrický crossover, asi víte. Do dnešního dne ale nebylo potvrzeno nic a fanoušci logicky dál prahnou po původní podobě ostrého Lanceru. Jak by taková jedenáctá generace mohla vypadat ukazují digitální rendery od designéra, který si říká Enoch Gabriel Gonzales. Ten nevytvořil je Evo XI, ale i jakousi poctu tomuto modelu. V jeho žlutém návrhu se totiž snoubí mnoho prvků z minulosti. Nechybí velká maska chladiče, kola BBS, kapota s nasávacími otvory nebo zadní křídlo. Správně agresivní „look“ dotváří karbonový difuzor se dvěma koncovkami výfuku.

Pod kapotou, jak jistě odhadnete, by každý správný fanda použil pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol. Stejnou soustavou (avšak s jiným objemem motoru) ostatně disponuje i poslední Subaru WRX STI a čerstvý konkurent ze stáje Fordu, Focus RS. Jak už ale bylo řečeno, příchod nového Eva Mitsubishi neplánuje a nepřiměje jej k tomu nejspíše ani tato povedená sada renderů. My tak můžeme jen smutně koukat, o co v době všemožných elektromobilů, hybridů a SUV přicházíme.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.