Kariéra Lanceru Evo se naplnila spolu s desátou generací v loňském roce. Mitsubishi navíc už dopředu avizovalo, že přímého nástupce sportovní sedan nedostane, nepřímo by jej pak mohlo nahradit hybridní SUV. Při pohledu na digitální rendery Eva s pořadovým číslem jedenáct si ale říkáme, jestli by nebylo dobré tři diamanty nějak uprosit.
Když Mitsubishi uvádělo v roce 1992 na trh první vůz se jménem Lancer Evolution (zkráceně Evo), asi netušilo, že právě stvořilo kult. Sedan, a v deváté evoluci také kombi, byl typický přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou, pohonem všech kol a rivalitou se Subaru Impreza WRX STI, v poslední době pak už jen WRX STI. Spolu s desátým vydáním ale tři diamanty rozhodly, že další Evo už zkrátka nebude, a to i přes pořád vysokou poptávku po vozidle. Důvod? Snad fakt, že v plánech značky figurují na prvním místě hybridy a elektromobily, nikoliv výkonné benzínové čtyřkolky.
O nejrůznějších spekulacích, označující za nástupce třeba hybridní SUV nebo elektrický crossover, asi víte. Do dnešního dne ale nebylo potvrzeno nic a fanoušci logicky dál prahnou po původní podobě ostrého Lanceru. Jak by taková jedenáctá generace mohla vypadat ukazují digitální rendery od designéra, který si říká Enoch Gabriel Gonzales. Ten nevytvořil je Evo XI, ale i jakousi poctu tomuto modelu. V jeho žlutém návrhu se totiž snoubí mnoho prvků z minulosti. Nechybí velká maska chladiče, kola BBS, kapota s nasávacími otvory nebo zadní křídlo. Správně agresivní „look“ dotváří karbonový difuzor se dvěma koncovkami výfuku.
Pod kapotou, jak jistě odhadnete, by každý správný fanda použil pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol. Stejnou soustavou (avšak s jiným objemem motoru) ostatně disponuje i poslední Subaru WRX STI a čerstvý konkurent ze stáje Fordu, Focus RS. Jak už ale bylo řečeno, příchod nového Eva Mitsubishi neplánuje a nepřiměje jej k tomu nejspíše ani tato povedená sada renderů. My tak můžeme jen smutně koukat, o co v době všemožných elektromobilů, hybridů a SUV přicházíme.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?