Kariéra Lanceru Evo se naplnila spolu s desátou generací v loňském roce. Mitsubishi navíc už dopředu avizovalo, že přímého nástupce sportovní sedan nedostane, nepřímo by jej pak mohlo nahradit hybridní SUV. Při pohledu na digitální rendery Eva s pořadovým číslem jedenáct si ale říkáme, jestli by nebylo dobré tři diamanty nějak uprosit.
Když Mitsubishi uvádělo v roce 1992 na trh první vůz se jménem Lancer Evolution (zkráceně Evo), asi netušilo, že právě stvořilo kult. Sedan, a v deváté evoluci také kombi, byl typický přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou, pohonem všech kol a rivalitou se Subaru Impreza WRX STI, v poslední době pak už jen WRX STI. Spolu s desátým vydáním ale tři diamanty rozhodly, že další Evo už zkrátka nebude, a to i přes pořád vysokou poptávku po vozidle. Důvod? Snad fakt, že v plánech značky figurují na prvním místě hybridy a elektromobily, nikoliv výkonné benzínové čtyřkolky.
O nejrůznějších spekulacích, označující za nástupce třeba hybridní SUV nebo elektrický crossover, asi víte. Do dnešního dne ale nebylo potvrzeno nic a fanoušci logicky dál prahnou po původní podobě ostrého Lanceru. Jak by taková jedenáctá generace mohla vypadat ukazují digitální rendery od designéra, který si říká Enoch Gabriel Gonzales. Ten nevytvořil je Evo XI, ale i jakousi poctu tomuto modelu. V jeho žlutém návrhu se totiž snoubí mnoho prvků z minulosti. Nechybí velká maska chladiče, kola BBS, kapota s nasávacími otvory nebo zadní křídlo. Správně agresivní „look“ dotváří karbonový difuzor se dvěma koncovkami výfuku.
Pod kapotou, jak jistě odhadnete, by každý správný fanda použil pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol. Stejnou soustavou (avšak s jiným objemem motoru) ostatně disponuje i poslední Subaru WRX STI a čerstvý konkurent ze stáje Fordu, Focus RS. Jak už ale bylo řečeno, příchod nového Eva Mitsubishi neplánuje a nepřiměje jej k tomu nejspíše ani tato povedená sada renderů. My tak můžeme jen smutně koukat, o co v době všemožných elektromobilů, hybridů a SUV přicházíme.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.