Kariéra Lanceru Evo se naplnila spolu s desátou generací v loňském roce. Mitsubishi navíc už dopředu avizovalo, že přímého nástupce sportovní sedan nedostane, nepřímo by jej pak mohlo nahradit hybridní SUV. Při pohledu na digitální rendery Eva s pořadovým číslem jedenáct si ale říkáme, jestli by nebylo dobré tři diamanty nějak uprosit.
Když Mitsubishi uvádělo v roce 1992 na trh první vůz se jménem Lancer Evolution (zkráceně Evo), asi netušilo, že právě stvořilo kult. Sedan, a v deváté evoluci také kombi, byl typický přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou, pohonem všech kol a rivalitou se Subaru Impreza WRX STI, v poslední době pak už jen WRX STI. Spolu s desátým vydáním ale tři diamanty rozhodly, že další Evo už zkrátka nebude, a to i přes pořád vysokou poptávku po vozidle. Důvod? Snad fakt, že v plánech značky figurují na prvním místě hybridy a elektromobily, nikoliv výkonné benzínové čtyřkolky.
O nejrůznějších spekulacích, označující za nástupce třeba hybridní SUV nebo elektrický crossover, asi víte. Do dnešního dne ale nebylo potvrzeno nic a fanoušci logicky dál prahnou po původní podobě ostrého Lanceru. Jak by taková jedenáctá generace mohla vypadat ukazují digitální rendery od designéra, který si říká Enoch Gabriel Gonzales. Ten nevytvořil je Evo XI, ale i jakousi poctu tomuto modelu. V jeho žlutém návrhu se totiž snoubí mnoho prvků z minulosti. Nechybí velká maska chladiče, kola BBS, kapota s nasávacími otvory nebo zadní křídlo. Správně agresivní „look“ dotváří karbonový difuzor se dvěma koncovkami výfuku.
Pod kapotou, jak jistě odhadnete, by každý správný fanda použil pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol. Stejnou soustavou (avšak s jiným objemem motoru) ostatně disponuje i poslední Subaru WRX STI a čerstvý konkurent ze stáje Fordu, Focus RS. Jak už ale bylo řečeno, příchod nového Eva Mitsubishi neplánuje a nepřiměje jej k tomu nejspíše ani tato povedená sada renderů. My tak můžeme jen smutně koukat, o co v době všemožných elektromobilů, hybridů a SUV přicházíme.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?